Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tunnis skrev:Pratade med Polestar i för ett par veckor sedan och enligt dem har de inte börjat att arbeta med MY11 ännu.
Och enligt han jag pratade med var det ytterst tveksamt att det skulle komma till D3.
(därför blev det BSR för mig)
Jag skickade mail till Polestar igår och jag skrev såhär
Hej! Jag har beställt mig en V70 II D3 III, finns det så man kan få en effekt optimering till denna motorn? Det är ju en 2011 års modell och på eran hemsidan hittar jag bara till 2.4D 2010. Tänkte om hemsidan inte är uppdaterad.

Detta fick jag som svar:
Hej Daniel,
Vi håller på med utveckling av optimeringar till 2011 års modeller. D3 2011 i V70 är en 2,0 liters motor med 163hk. En helt ny motorvariant som inte kan jämföras med tidigare modeller. Om/när det kommer till D3 2011 är för tidigt att säga idag.
Nya hemsidan uppdateras kontinuerligt och information om nya kit kommer efter hand som de blir klara.
Såg på Polestar att det finns optimering till S60 D5 2011, men ej till V70 D5 2011. Vad är skillnaden på motorerna? Har S60 samma motor som D5 2010?
Det som gäller för D5 och D3 XC AWD modellerna MY 11, där finns det inte någon Polestar uppgradering ännu .
Enligt uppgift så är det inte samma motor MY10 205 hk och 163 hk som sitter i MY 11, därför så kommer eventuellt en uppgradering av MY 11 under 2011, men någon garanti att det skall komma finns inte.
Frågade min kollega som har en MY11 D3 AWD. Han betalade trimmet för en månad sen men har ännu inte fått det och det verkar inte vara på gång... kanske Volvo har tagit sitt förnuft till fånga...
Då har jag äntligen fått bilen.

Mina intryck hittills är mycket bra. :D
-Underbar att köra
-Bra komfort.
-Manuella lådan är mycket bra.
-Bra Bluetoothfunktion
-Snygg (Oystergrå, tonade rutor+ spoiler)
-Ungarna älskar integrerade sätena
-Bra ljud i High Performance stereon
-Perfekt med dieselvärmaren

Tycker motorn är riktigt pigg jämfört med vad andra har sagt här på forumet. 163 hk och den manuella lådan funkar ganska bra ihop även om jag har en bit kvar innan jag lärt mig karaktären på motorn. Ingen idé att varva utan det är ett varvtalsintervall som man har att jobba med. Jag kan tänka mig att det är här Polestaroptimeringen kommer till sin rätt. En optimering borde göra så att momentkurvan blir lite mer jämn över hela varvtalsregistret.

Har varit ikontakt med Polestar och de svarar lite svävande på när optimeringen är klar för XC70 D3 AWD MY11:

"Vi håller på med utveckling av optimeringar till 2011 års modeller. Om/när det kommer till D3 är för tidigt att säga idag.

Nya hemsidan uppdateras kontinuerligt och information om nya kit kommer efter hand som de blir klara".
Twendor skrev:Får man med "SPORTSFUNKSJON" til automaten sammen med Polestar også :mrgreen:
Det vil jo være viktig å få utnyttet det ekstra dreiemomentet, som kommer også ;-//
Twendor
Såja, då ha man efter lång väntan hämtat ut en vit xc70 d3 awd aut. - och visst har den Sportläge!!
Däremot så finns det inget polestar ännu, men vete17 om det ska behövas - jag upplevde den inte som särskillt slö,
iallfall inte jämfört med min xc90 D5 185 hk..
Men visst kommer ja fixa så det blir mer drag i burken, om det bara kostar nåra kronor..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5