Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cratus
superdif skrev:Har själv beställt en 2,5ft R-design.
lev v44

Oystergrey metallic
High Performance
Nyckelavst kr-kudde
Mörktonaderutor 5st
Drag delbart med nivåregl
gummimattor

309900:-

Vart kan man hitta bra vinterdäck till bra pris dubbade?
Beställde nästan en likadan bil:

Oystergrey metallic
High Performance
Eluttag 12v bak
Mörktonaderutor 5st
Fast drag med nivåregl
gummimattor
Stänkskydd fram
Lastrumsmatta
Vinterhjul 16" ODEN fälg
Senast redigerad av 1 Cratus, redigerad totalt 0 gånger.
av lobbysleeper
Jaha, upptäckte en funktion jag kommer sakna i nya bilen som jag inte tänkt på.
Jag har ju Summum idag, med elstolar, och med elstolar ingår funktionen att fälla ned backspegeln när man backar. Detta går inte att få utan elstolar, och jag som "snålade" in på elstolar för att jag tyckte jag aldrig använder det så mycket, vi som kör bilen är jämnlånga osv...

Inte tänkte jag på att spegelfunktionen utgick då också.

Men där ser man, lite snålt kan man tycka, att den funktionen är beroende av elstolar (och framför allt minnet i speglarna gissar jag, så den vet vilket läge spegelns stod i innan nedvinkling).

Det är så jag tolkat instruktionsbok och broschyrer i alla fall.

För övrigt fick jag äntligen orderbekräftelsen, och där stod det leveras v52 :( (tidigare sagt kring v45-46), men jag hoppas att det bara är nåt worst-case-scenario-för-att-vara-säker datum, men att bilen kommer enligt tidigare "löften".
Användarvisningsbild
av Bosse78
lobbysleeper skrev:Jaha, upptäckte en funktion jag kommer sakna i nya bilen som jag inte tänkt på.
Jag har ju Summum idag, med elstolar, och med elstolar ingår funktionen att fälla ned backspegeln när man backar. Detta går inte att få utan elstolar, och jag som "snålade" in på elstolar för att jag tyckte jag aldrig använder det så mycket, vi som kör bilen är jämnlånga osv...

Inte tänkte jag på att spegelfunktionen utgick då också.

Men där ser man, lite snålt kan man tycka, att den funktionen är beroende av elstolar (och framför allt minnet i speglarna gissar jag, så den vet vilket läge spegelns stod i innan nedvinkling).

Det är så jag tolkat instruktionsbok och broschyrer i alla fall.

För övrigt fick jag äntligen orderbekräftelsen, och där stod det leveras v52 :( (tidigare sagt kring v45-46), men jag hoppas att det bara är nåt worst-case-scenario-för-att-vara-säker datum, men att bilen kommer enligt tidigare "löften".
Jag brukar vinkla ner spegeln när jag backar och sen vinkla upp igen. Reglaget sitter ju aldeles brevid i dörren känns inte som nått större problem att vinkla ner o få den tillbaka i läge manuellt.
av lobbysleeper
Bosse78 skrev: Jag brukar vinkla ner spegeln när jag backar och sen vinkla upp igen. Reglaget sitter ju aldeles brevid i dörren känns inte som nått större problem att vinkla ner o få den tillbaka i läge manuellt.
Sant, bara att man blivit bekväm med ett snabbt knapptryck...
Användarvisningsbild
av betterlead
Jag beställde min bil med el. reglerbar förarstol. Ett par dagar efter ordern ringde min säljare upp mig och sa att tyvärr måste jag lägga till elspeglar för 2100 kr. Jag trodde att detta ingick automatiskt, men tydligen inte...
Jag har absolut inget behov av elspeglarna, så det känns surt att betala över 10 tkr för elstolen. (Ingen skugga äver säljaren, han nämnde för mig att det kunde tillkomma.) Men är det verkligen så?
av lobbysleeper
Låter också lite dumsnålt, men det är så det funkar även när man bygger en bil volvocars.se så han har kanske rätt, men fel av volvo som sagt att knyta ihop dem då det är två vitt skilda funktioner kan tyckas.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]