Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hanymo
VW DSG klarar max 350 Nm i vridmoment.Dubbelkopplinslådo rklarar inte höga vridmoment som D5 har.Om DSG rolig att köra är väl smak sak.Skulle det spara några droppar soppa..?Kanske, på papper men det mycket marginellt.Frågan värför marcides inte vill satsa på den typ,gör att jag ändå föredrar en vanlig låda.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Hanymo skrev:VW DSG klarar max 350 Nm i vridmoment.
DSG lådan när den sitter i Audin 3.0D får ju hantera 500 Nm
Användarvisningsbild
av VolvoB20
svendufva skrev:Jag har kört en hel del dsg, både 6 o 7 vxl och jag gillar dom inte! Jag hoppas att Volvo behåller konventionella automatlådan framöver.
Vet att många tycker som du, de gillar inte de direkta/distinkta känslan i dubbelkopplingslådans växlingar, jag därmot gillar att man slipper den där svampiga slirande känslan som olje-konverten i en koventionell automat ger upphov till.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tycker att dubbelkopplingslådan passar mycket bättre till bensinmotorer.

T.ex DSG, den tycker inte jag var någon höjdare i TDI 170. Men i R32 var den helt perfekt!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Amli skrev:I nya Golf R är DSG lådan magisk!!
En Powershift/dubbelkopplingslåda på dubbelturbo D5an skulle skullle också vara super.... den motorn har ju båda bra bottenvrid och bra varvvilja för en diesel.
Byta lamphus/baklykta xc90 2018

Kanon!! Tack så mkt! Det var lite mer att ta[…]

Vilken mjukvara har ni?

Hade min bil inne på service idag och min PT[…]

Tack för era svar. Bromsskivan sitter inte […]

Du menar att Easee Home Up kan switcha faser typ[…]