Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aniken
Struten skrev:2.5 FT för 299000, tycker jag är en dålig affär för en oekonomisk törstig bil. Pruta ordentligt eller köp en annan modell!!!! Du kommer att bli frånkörd av vilken chippad Skoda som helst ialla fall.
Köper man en bil för 300000 spelar det väl ingen roll om bilen drar 1 liter eller 0,65 liter.O TÄVLA MED ANDRA KAN MAN GÖRA PÅ MANTORP
av 5cylindrar
Jag har också funderat i samma bana att en 2,5ft skall man pruta ordentligt på. Bränsletörsten i sig är inte inte den stora kostnaden utan värdeminskningen. Detta är nog alla överens om. Dock som det ser ut idag kommer värdeminskningen vara oerhört mycket större på en 2,5FT jämfört med D3 eller D5. Det är där den stora kostnaden för en 2,5FT ligger och även anledningen till att man skall pruta ordentligt enligt min mening.
av anderc
Nu är den beställd sedan några veckor tillbaka. Fick lev. vecka 50-51.....hjälp jag kan knappt stå ut så länge. Förstår inte varför det tar sådan tid. Eller är det normalt?
av PEETER
jfm010 skrev:
PEETER skrev:Oxå snart lycklig ägare till en V70 FT 2,5 R- Disign. Röd .Skrev i dag ))

Grattis! Står själv i begrepp att beställa en likadan. Har dock jäkligt svårt att välja färg... Just nu står det mellan röd och titangrå. Har aldrig haft röd tidigare och är rädd att jag kanske tröttnar. Den ser dock jäkligt fin ut i rött. Samtidigt är titangrå en gammal favoritfärg. Eller finns det någon annan färg som jag inte tänkt på? Hjälp!! :D

(Har en svart V50 idag.)[/quote

Hej jag valde oxå mellen titangrå och Röd. Tänkte lika som du röd är inte så poppis.MEN sen tänkte jag att bilen gör sig bättre i röd när det är en Sport modell.Och lite skönt att inte alla nya är röda .cråmet gör sig bra på rött.Vit silver mm. försvinner det i ..Har en Svartmetalick i dag. PS. Röd lack blir inte matta längre, dom har mycket klarlack nu.
av anderc
anderc skrev:Nu är den beställd sedan några veckor tillbaka. Fick lev. vecka 50-51.....hjälp jag kan knappt stå ut så länge. Förstår inte varför det tar sådan tid. Eller är det normalt?
Citerar mitt eget inlägg. Det roligaste är att min fru inte vet om att den är beställd.... Kommer bli en glad överraskning.
/ Andreas
av Fjolnir
anderc skrev:
anderc skrev:Nu är den beställd sedan några veckor tillbaka. Fick lev. vecka 50-51.....hjälp jag kan knappt stå ut så länge. Förstår inte varför det tar sådan tid. Eller är det normalt?
Citerar mitt eget inlägg. Det roligaste är att min fru inte vet om att den är beställd.... Kommer bli en glad överraskning.
/ Andreas
Hehe, juste överraskning. Så länge inte hon också har gått och beställt en för att överraska dig vill säga ;-)
av anderc
Fjolnir skrev:
anderc skrev:
/ Andreas
Hehe, juste överraskning. Så länge inte hon också har gått och beställt en för att överraska dig vill säga ;-)
Därför hade varit roligt om jag inte hade behövt vänta tills v 51.... hade viljat köra den med sommardäcken.

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]