Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Lär som vanligt vara en kostnads fråga. Ta XC90 som exempel. Att dom inte uppdaterar den, som i mina ögon, är i STORT behov av en uppdatering lär inte vara för att dom inte känner för det utan att för det helt enkelt inte finns de pengar som det kostar att göra något liknande. Samma sak där, Volvo har ju tekniken men...
av Primus
Amli skrev:Lär som vanligt vara en kostnads fråga. Ta XC90 som exempel. Att dom inte uppdaterar den, som i mina ögon, är i STORT behov av en uppdatering lär inte vara för att dom inte känner för det utan att för det helt enkelt inte finns de pengar som det kostar att göra något liknande. Samma sak där, Volvo har ju tekniken men...
Vad gäller XC90 kan det också bero på att även om man har pengarna kan man inte räkna hem affären. Den har för kort tid kvar för att en investering i en facelift aldrig betalar sig. Det är ju en otroligt svår beräkning att få fram hur mycket pengar man ska pumpa in i en gamal modell och samtidigt beräkna hur många fler bilar man säljer.
av Amli
Primus skrev:
Vad gäller XC90 kan det också bero på att även om man har pengarna kan man inte räkna hem affären. Den har för kort tid kvar för att en investering i en facelift aldrig betalar sig. Det är ju en otroligt svår beräkning att få fram hur mycket pengar man ska pumpa in i en gamal modell och samtidigt beräkna hur många fler bilar man säljer.
Sant. Och med andra ord en kostnads fråga ;-//
FiddeUBC skrev:Att XC90 fortfarande existerar är för mig en gåta.
Ja, verkligen. I alla fall i dess nuvarande skepnad.
av Primus
Amli: Det har du rätt i! Jag tänkte kostnad som tillgång på kapital när jag läst ditt inlägg.

Hur säljer XC90 just nu? Kan inte tänka mig att de säljer många i Sverige. Men i USA?
av tunnis
Fast XC90 har sina kunder även i vårt lilla land.
Har en polare med 3st ungar och då finns det inte många alternativ.
Antingen kör man XC90 eller också åka man runt i en familjebuss eller skiter stålar och njuter i en X5.
För hans del är det XC90 som gäller.

Har faktiskt fyra bekanta som har 3st ungar i sina familjer, två av dem kör XC90, den tredje kör C4 grand Picasso och den fjärde glider runt i en Q7.
av Amli
tunnis skrev:Fast XC90 har sina kunder även i vårt lilla land.
Antingen kör man XC90 eller också åka man runt i en familjebuss eller skiter stålar och njuter i en X5.

Har faktiskt fyra bekanta som har 3st ungar i sina familjer, två av dem kör XC90, den tredje kör C4 grand Picasso och den fjärde glider runt i en Q7.
Jag har precis samma dilemma. Har 3 barn som alla sitter i bilbarnstol... Hade det inte varit för att XC90 är så hopplöst gammal vid det här laget hade jag lagt in en beställning för länge sen. Nu blir det troligen en 7-sitsig X5 istället. Men jag måste tyvärr vänta till våren... :cry: Synd bara att inte nya VW Touareg är lite större med möjlighet för en tredje stolsrad. För den imponerade stort på mig!!
av Tobbev
Sitter precis och tittar i Agenda. XC90 har t.o.m vecka 23 sålts i 15925 exemplar, vilket är 3500 mer än samma period förra året.
Användarvisningsbild
av Mats
Amli skrev:
tunnis skrev:Fast XC90 har sina kunder även i vårt lilla land.

Jag har precis samma dilemma. Har 3 barn som alla sitter i bilbarnstol... Hade det inte varit för att XC90 är så hopplöst gammal vid det här laget hade jag lagt in en beställning för länge sen. Nu blir det troligen en 7-sitsig X5 istället. Men jag måste tyvärr vänta till våren... :cry: Synd bara att inte nya VW Touareg är lite större med möjlighet för en tredje stolsrad. För den imponerade stort på mig!!
Kolla på nya VW Sharan, den verkar fin.
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml
av Amli
Den har jag faktiskt kollat på. Jag gillar inte biltypen iofs men den verkar fin! Men det verkar dröja lite innan den kommer med 4motion som är ett krav för mig.

Populärt att säga 100 mil per tank, men […]

Blankt papper :party:

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]