Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krollspell
Mrglide skrev:Ja köpte en Volvo V60 DRIVe Ocean Race förra veckan.. Och den har Volvo On Call.. Nu frågade ja säljaren vad det kommer att kosta o han sa = Det är gratis första 3åren därefter ca 1000:- per år:)
Välkommen till forumet!

I ordinarie tillvalet Volvo On Call ingår gratis abonnemang i 2 år.

Detta med 2 år är samma erbjudande som Volvo haft i flera år, skillnaden är att det nu kostar 1 000 kr/år mot tidigare 2 400kr/år.

Väljer man däremot paketet High Tech så ingår just nu 3 års fritt abonemang. Kom dock ihåg att det kostar en avgift varje gång man använder tjänsten. (Minns inte men tror det var runt 40kr/tillfälle att ringa.)

Dessa uppgifter är vad jag fått inför mitt bilbyte.
av oldtimersmc
40kr för att göra vad? starta värmaren?
Användarvisningsbild
av Krollspell
oldtimersmc skrev:40kr för att göra vad? starta värmaren?
Voc är mycket mer. Man kan få hjälp med färjebokningar, hotell m.m lr bara rådgivning när man som i mitt fall fick upp ett felmeddelande i södra Tyskland. Även vid falsklarmning och man rings upp debiterades jag om jag inte minns fel en avgift.
av oldtimersmc
Krollspell skrev:
oldtimersmc skrev:40kr för att göra vad? starta värmaren?
Voc är mycket mer. Man kan få hjälp med färjebokningar, hotell m.m lr bara rådgivning när man som i mitt fall fick upp ett felmeddelande i södra Tyskland. Även vid falsklarmning och man rings upp debiterades jag om jag inte minns fel en avgift.
Ja djävlar det går att göra pengar på allt
av Elmeholt
Blir nyfiken, köpte en bil med VOC idag. Enligt mitt köpekontrakt är det fritt i 3 år. Någon som har någon aning om vad det kommer kosta därefter (senaste budet är från 2011, därav frågan) :)
Volvo 760 instrumentbelysning

Volvo 760 instrumentbelysning Har en 760 fr&arin[…]

Tjena, besiktade min 760 igår och fick 2a p&[…]

Byta Oljeledning Turbo D4164T

Tack för svar. Jag har ett nytt rör och […]

https://www.toolsource.com/belt-tensioning-tools-c[…]