Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av philipsguy
Bild
Då är man numera V70 D3 Business Premium-förare, beställde i maj hämtade idag!
Färgen är Saville Grey, snyggare än svart / svart metallic i mitt tycke...
av eos1ds
Momentum skrev:
eos1ds skrev: "Kommer att gå in på XC70/XC60 10w35 och kan uppdateras på bilar 10w20-10w35." Så standard from prod.datum -10 vecka 35, from vecka 20 tom v35 kan uppdateras i efterhand!!! Så det verkar som jag kan få mitt "sportläge". Ha det gott!
Har du fått något ny programvara?
Hej! Gick inte o få in den innan semestern (min dvs) så tänkte få in den i Augusti. Är bra sugen att se vad skillnaden blir, har kört ca 400 mil i europa nu. Får nog säga att automaten funkar helt ok, riktigt trevlig om jag jämför med min förra bil BMW x5 3.0d -08. Lovar att återkomma så fort jag fått uppdateringen gjord. Ha det gott!
av perhall
Frågan om D3 är mycket intressant då det ju först skilde endast mjukvara mellan 2,4D och D5 (tom MY09 = samma trimpotential), sen även hårdvara med annan turbo och dubbla utblås (men även MY10 fick Rica ut 240 PS ur 2,4D mot 245 PS ur D5) till nu med 2 l istf 2,5 l (Rica får nu bara ut 177PS ur D3, dvs samma som V50 D4 som ju har samma motor).

Håller med om att stereon blivit sämre... HP i förra modellen var riktigt bra. Vill minnas att originalstereon i S80 MY00 var bra också... ungefär som min HP... men man kanske hade andra referenser då.
PH
av Steff 99
perhall skrev:Frågan om D3 är mycket intressant då det ju först skilde endast mjukvara mellan 2,4D och D5 (tom MY09 = samma trimpotential), sen även hårdvara med annan turbo och dubbla utblås (men även MY10 fick Rica ut 240 PS ur 2,4D mot 245 PS ur D5) till nu med 2 l istf 2,5 l (Rica får nu bara ut 177PS ur D3, dvs samma som V50 D4 som ju har samma motor).

Håller med om att stereon blivit sämre... HP i förra modellen var riktigt bra. Vill minnas att originalstereon i S80 MY00 var bra också... ungefär som min HP... men man kanske hade andra referenser då.
PH
Eftersom det nu skiljer 35.000 mellan V70 D3 o D5 så man var väl tvungen att även begränsa effektutaget på D3:an så att någon optimist köper D5 :evil:
av perhall
Steff 99 skrev:
perhall skrev:Frågan om D3 är mycket intressant då det ju först skilde endast mjukvara mellan 2,4D och D5 (tom MY09 = samma trimpotential), sen även hårdvara med annan turbo och dubbla utblås (men även MY10 fick Rica ut 240 PS ur 2,4D mot 245 PS ur D5) till nu med 2 l istf 2,5 l (Rica får nu bara ut 177PS ur D3, dvs samma som V50 D4 som ju har samma motor).

PH
Eftersom det nu skiljer 35.000 mellan V70 D3 o D5 så man var väl tvungen att även begränsa effektutaget på D3:an så att någon optimist köper D5 :evil:
Faktiskt ingår Kinetic i D5 men inte i D3 - men man kommer inte åt det billiga business-paketet med D5. Men man får köpa MOmentum för 10. Skulle tro att det därmed skiljer 25-30.

Det är ganska rörigt nu, tidigare ingick oftast inget paket alls men Summum i T6. Nu är det en blandning av Kinetic, inget och Momentum. I AWD D5 Aut ingår Momentum på V70, i alla XC ingår Kinetic tror jag men Summum i T6. I S80 ser det annorlunda ut... rörigt/PH
av Steff 99
perhall skrev:
Steff 99 skrev:

PH
Faktiskt ingår Kinetic i D5 men inte i D3 - men man kommer inte åt det billiga business-paketet med D5. Men man får köpa MOmentum för 10. Skulle tro att det därmed skiljer 25-30.

Det är ganska rörigt nu, tidigare ingick oftast inget paket alls men Summum i T6. Nu är det en blandning av Kinetic, inget och Momentum. I AWD D5 Aut ingår Momentum på V70, i alla XC ingår Kinetic tror jag men Summum i T6. I S80 ser det annorlunda ut... rörigt/PH

Ok...Jag försökte läsa mej till om det ingick något mer i D5 , men missade tydligen det, men av det du skriver så har ändå prisskillnaden blivt större.
Användarvisningsbild
av Honke
philipsguy: Snygg bil du har fått!! Skulle vilja ha lite mer bilder bara :wink:
av sandberg80
philipsguy skrev:
Honke skrev:philipsguy: Snygg bil du har fått!! Skulle vilja ha lite mer bilder bara :wink:
Ok, har just laddat upp lite fler bilder (och en jämförande interiörbild med min fd my08 som jämförelse, visst har man snäppt upp sig (inte bara det som syns, visst är gasdämpad handskfackslucka och pennhållare i densamma nytt? :-)-) )
http://www.jagrullar.se/forum/album_per ... er_id=7471
Den var riktigt snygg. Inredningen har ju puffat upp sig både 1 och 2 steg. Ratten gör mycket, likaså de nya mätartavlorna. Dessutom snyggt att slippa den där trädekoren som är i D5:an.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Vilken mjukvara har ni?

Hade min bil inne på service idag och min PT[…]

Byta lamphus/baklykta xc90 2018

Finns det någon instruktion om hur man byt[…]

Tack för era svar. Bromsskivan sitter inte […]