Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Tobbev skrev:Bilen kan inte hantera NTFS dvs USB-minnet måste vara formaterat i FAT32.
NTFS ägs av Microsoft och kräver att man betalar licensavgift till dem. Därför är det väl kinkigt.
Användarvisningsbild
av Momentum
VolvoB20 skrev:
Tobbev skrev:Bilen kan inte hantera NTFS dvs USB-minnet måste vara formaterat i FAT32.
NTFS ägs av Microsoft och kräver att man betalar licensavgift till dem. Därför är det väl kinkigt.
Finns inte heller någon orsak att använda NTFS för en sån simpel tillämpning
Skulle bara bli strul med att filer är komprimerade eller andra funktioner som är möjliga med NTFS
av jarker
Jag ställer frågan i denna tråd då det är den senaste aktuella tråd i ämnet och hoppas på svar.

Läste i någon annan tråd (som jag inte hittar nu) där någon frågade hur man skulle numrera låtarna om man har många i samma mapp, min fråga är då, måste låtarna ha ett nummer, räcker det inte med enbart låtens titel, ex.-vis om man samlar alla albums låtar av samma artist i samma mapp för att få ner mappantalet så finns ju risken att man har flera versioner av samma låt och det enda som skiljer de åt när man lägger de i samma mapp blir då ett tillägg typ (2) och nästa blir (3) o.s.v.

Frågan alltså, krävs det att titels föregås av en siffra ?

Mvh ! Järker
Användarvisningsbild
av pixelworks
jarker skrev:Jag ställer frågan i denna tråd då det är den senaste aktuella tråd i ämnet och hoppas på svar.

Läste i någon annan tråd (som jag inte hittar nu) där någon frågade hur man skulle numrera låtarna om man har många i samma mapp, min fråga är då, måste låtarna ha ett nummer, räcker det inte med enbart låtens titel, ex.-vis om man samlar alla albums låtar av samma artist i samma mapp för att få ner mappantalet så finns ju risken att man har flera versioner av samma låt och det enda som skiljer de åt när man lägger de i samma mapp blir då ett tillägg typ (2) och nästa blir (3) o.s.v.

Mvh ! Järker

Det hoppas jag verkligen inte, då jag har spenderat flera timmar på att ta bort siffrene från 2 400 titlar!! :lol:
av jarker
pixelworks skrev:
jarker skrev:Jag ställer frågan i denna tråd då det är den senaste aktuella tråd i ämnet och hoppas på svar.

Mvh ! Järker

Det hoppas jag verkligen inte, då jag har spenderat flera timmar på att ta bort siffrene från 2 400 titlar!! :lol:
Ja, det gör jag också, får hämta bilen på torsdag och vill ha fått klart musiksamlingen till dess och vill ju inte ha kastat flera timmars jobb i sjön.

Hoppas någon kan ge ett klart svar på hur det ligger till med låtnummer..

/ J
Användarvisningsbild
av pixelworks
jarker skrev:Ja, det gör jag också, får hämta bilen på torsdag och vill ha fått klart musiksamlingen till dess och vill ju inte ha kastat flera timmars jobb i sjön.

Hoppas någon kan ge ett klart svar på hur det ligger till med låtnummer..

/ J
Kan inte tro att det gör någon skillnad verkligen! - jag ville bara inte ha med numret i displayen.

Vilken bil skall du ha? - jag får vänta till medio Juli :???:
av jarker
Det blev en MY10 2,4D som skulle komma v23 men de ringde i torsdags och berättadde den glada nyheten att den kan hämtas redan torsdag nästa vecka, så det blev en glad nyhet att den blir klar tidigare än beräknat :D

Så nu sitter man och fixar musiken, hoppas det stämmer som jag läst att det är mapparna som tar tid att läsa in, så jag har bara mappar per artist och sedan lägger jag alla albums låtar samlade under resp. artist, och hoppas det är en bra lösning, och den största anledningen till att ta bort låt numren är ju att man oftast vet vad låten heter men inte vilket låtnummer den hade på de olika skivorna, jag hoppas jag har tänkt rätt och att det är lättare att hitta då det verkar som det hamnar i bokstavsordning i mapparna sedan.

/ J
Användarvisningsbild
av pixelworks
Jag har gjort præcis det samme: Artist -> alla låter i denne mappa. - hoppas det går bra :D

Kanon med din bil!! :-)-) ... hoppas att du blir jätte nöjd med den .. berätta hur det går när du har mottagit den ... vi vill ha bilder! :P
av Tartryffel
Finns det inget sätt att få upp en lista över låtarna i displayen? Dvs, man är i en mapp och spelar låt 1, men vill lista alla andra låtar i den mappen. Vad jag förstår måste man byta låt för att se?
av Tobbev
Jag har bytt namn på mina till t.ex

låt.1.mp3 -> 001-låt.1.mp3
låt.2.mp3 -> 002-låt.2.mp3

Läste någonstans att man skulle göra så för att bilen skulle spela låtarna i rätt ordning, men jag vet inte om det stämmer. Har inte provat utan att ändra namnet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Vad jag tänkte är att skarvarna mellan h[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]