Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andreaslinder
VolvoB20 skrev:
Crumar skrev:V70 med D3:an och ett Business Momentum paket landar inte under den magiska gränsen för oss som kör tjänstebil...
Till det vill man ju ha dragkrok & vinterdäck minst! Trist tycker jag, det blir tyvärr en V50 till för V60 är ju inte heller att tänka på.
Inte en chans i världen att jag skulle tänka så.... åker millioner ggr heller V70 och skippar business momentum är åker V50. Hellre en rejäl svenska bil utan 14 mugghållare en en hollänsk billighetbil med 14 momentum mugghållare :mrgreen:
V50 är ju bra mycket goare på vägen!! Medans V70 är "vinglig" på vägen ;) Men annars är V70 allmänt lite mer gedigen ;)
Användarvisningsbild
av kave
VolvoB20 skrev:
Tur alla tänker/tycker olika

Jag valde tex XC70, AWD och största motorn men inga paket, det gör min resa roligare än en liten bil, utan AWD och med minsta motorn men med femtioelva extra optioner.
Dock har jag lyckast klämma in helläder i alla bilar jag haft, det är den enda opion jag abolut inte kan leva utan.
Helt rätt, paketen innehåller ofta massa onödigt, ex regnrepellerande sidorutor. Inget jag saknat direkt, liksom backsensorer etc etc.
av perhall
kave skrev:
VolvoB20 skrev:
Tur alla tänker/tycker olika

Jag valde tex XC70, AWD och största motorn men inga paket, det gör min resa roligare än en liten bil, utan AWD och med minsta motorn men med femtioelva extra optioner.
Dock har jag lyckast klämma in helläder i alla bilar jag haft, det är den enda opion jag abolut inte kan leva utan.
Helt rätt, paketen innehåller ofta massa onödigt, ex regnrepellerande sidorutor. Inget jag saknat direkt, liksom backsensorer etc etc.
Dessutom kan man ofta få mycket bättre rabatt på utrustningnen än på paket. Problemet är väl mest när man ska sälja bilen, dels får man inte mycket för lös utrustning (förutom stora saker som automat och GPS som ändå inte ingår i paketen), företagen som byter in värderar ju MOmentum + 5, Summum +11 etc. och dels kopplar ju köparna samman paket med viss utrustning, dvs vill man ha skinn kollar man efter Summum, Xenon efter Momentum. Men har man bilen länge eller har tjänstebil kan man ju skita i det och ta de grejer man vill ha. Det är nog inte många som köpt WRG-rutor om de betalat listpris:)/PH
av Amli
philipsguy skrev:Enligt dagens nyhetsbrev från Teknikens Värld så ska V70 faceliftas i MY11. Låter lite för otroligt för att vara sant i mina öron? "Nästa år, modellår 2011". Det är väl de som levereras i höst enligt gängse volvoterminologi?
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml
Finns redan är tråd om just detta där det har konstaterats att det är spekulation från TV:s sida

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=52613
av Lövet
Var en bil tillverkas har inget med hur produkten upplevs att göra. Att V50 upplevs som enklare i utförandet har inte att göra med att det är Belgiska fingrar som skruvar ihop den utan att den är byggd av enklare material. Vet inte varför VolvoB20 blivit så dramatisk på sistone. För övrigt ska S60 tillverkas i Torslanda om det nu är så viktigt.
av Tobbev
andreas_lofgren skrev:För övrigt ska S60 tillverkas i Torslanda om det nu är så viktigt.

S60 = Belgien
V60 = Torslanda
av Lövet
Scheisse, fel uppgift alltså. Men antagligen för det bästa, eftersom V60 säkert kommer sälja mer än S60.
av marcbe
andreas_lofgren skrev:Scheisse, fel uppgift alltså. Men antagligen för det bästa, eftersom V60 säkert kommer sälja mer än S60.
Hehe vilka svenska brillor du har på dig.

Prognoserna är 90.000 S60 per år (den kommer att säljas över hela världen), 60.000 V60 per år (Europa).
Användarvisningsbild
av Variosboy
Med dom svenska brillorna och backspeglarna på så kan man ju lätt se vilka bilar som varit bäst byggda av dom olika "länderna".. Sen att det inte i sak beror på länderna i sig är en annan femma! :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 21

Har precis beställt en likadan av en lokal el[…]

Bilen ryker från motorn

Hej. Skulle starta bilen nu vid lunch och så[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Jag kollat upp en del. Original så tar Volvo[…]