Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JHg
Mats skrev:Däremot så förlorade jag en mjukvara som jag har begärt vid en tidigare service. Den som gör att den kommer ihåg vilket värde jag vill se på färddatorn. Nu är det bara svart när man startar bilen, så får man själv skruva sig fram rätt.
/Mats
Det har jag som standard utan att begärt något.
Användarvisningsbild
av Hålan
Har min bil inne på service just nu. De ringde precis och frågade om jag visste om någon hade pillat i datorsystemet på bilen. För uppdateringen hänger sig och bilen är död just nu :cry:
av perhall
Hålan skrev:Har min bil inne på service just nu. De ringde precis och frågade om jag visste om någon hade pillat i datorsystemet på bilen. För uppdateringen hänger sig och bilen är död just nu :cry:
Det har nog blivit mer sån skit att hålla på med än Volvo räknade med när de startade detta.../PH
Användarvisningsbild
av Hålan
perhall skrev:
Hålan skrev:Har min bil inne på service just nu. De ringde precis och frågade om jag visste om någon hade pillat i datorsystemet på bilen. För uppdateringen hänger sig och bilen är död just nu :cry:
Det har nog blivit mer sån skit att hålla på med än Volvo räknade med när de startade detta.../PH
Japp. De lyckades inte lösa felet idag. Imorgon skall någon expert koppla upp sig via fjärranslutning och försöka lösa felet.
Behöver ha min bil.
Användarvisningsbild
av CarMan
Är det så att nån extärn firma gjort nått "skoj" i styrenheten kan det sluta med att den måste bytas.
Har dom bara grejat med mjukvaran går det nog att lösa utan att byta styrenheten.
Användarvisningsbild
av Hålan
CarMan skrev:Är det så att nån extärn firma gjort nått "skoj" i styrenheten kan det sluta med att den måste bytas.
Har dom bara grejat med mjukvaran går det nog att lösa utan att byta styrenheten.
Har bara ägt bilen i 3 år, men inte vad jag vet. Det var väl egentligen det verkstan ville veta när de ringde mig antar jag.
Jag tänker iaf inte betala för detta kalaset. Lämnade in bilen för service samt byte av länkarmar. Att uppdatering av mjukvara ingår är ju trevligt men om något går sönder när de utför uppdateringen så är det verkligen inte mitt fel, har inte bett om någon uppdatering och bilen hade inga fel innan servicen.
Användarvisningsbild
av kave
Det måste vara så att Volvo eller verkstäderna snart tröttnar på att uppdatera alla bilar konsekvent. Det måste bli väldigt många goodwill åtaganden.
Våra två bilar har bägge behövt mer service pga problem som direkt kan härledas till uppdateringen.
av Moody
Den här Service 2.0 (alltså med mjukvaruuppdatering), är det så att den bara ingår vartannat år om man kör mindre än 1500 mil/år? Med andra ord att den inte ingår i den så kallad Anpassad service?
Användarvisningsbild
av Hålan
Nu är bilen hemma igen. Uppdaterad och hel. Styrenheten hade hängt sig i "Sleep-mode". Nån veteran från Stockholm löste det via fjärr. Allt funkar och automatlådan är mycket mjukare
Användarvisningsbild
av CarMan
I en ampasad servise integår inte service uppdatering, så om man gör en seån varanat år så blir inte bilen uppdateras då.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]

Om du orkar kan du leta i sprängskisserna p&a[…]