Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Arese skrev:Möter du ofta en Jagga XF när du är ute och åker? :D

Kan kanske vara ett köpskäl i sig att ingen annan har samma bil som en själv men inte lär det generera många pengar i kassan hos tillverkaren....

Mvh
Arese
Inte särskilt... har två i kvarteret och 50 V70 samt lika många A4 och 3-serie... men vad gör man om man är Volvo, Citroën eller Jaguar? Satsar på att sticka ut...

Sen tar jag tillbaka det där med BMW 530. Nya 5-serien verkar grym. Gamla är jag inte så impad av. Vi har en som kostade 450 och är plastig, rätt trött (525iA) och har struttig fjädringskomfort (std-chassi). Kan inte riktigt se vad den gör bättre än en S80 3,2 förutom att den är snålare och kanske lite rymligare (åtminstone bagaget). Och har snyggare skärm till parkeringshjälpen... så en test skulle troligen S80:n vinna. Volvo vinner rätt mycket tester faktiskt. I Tyskland vann XC70 över A6 Allroad och C30 1,6DRIVe vann nyligen ett snåltest över tio konkurrenter, bl a BMW och Audi... så jag vet inte om det är helt givet att Volvo inte har en chans mot de tyska konkurrenterna... när de vinner i tyska tidningar blir man hoppfull. /PH
Den har fått det ny moderna stuket att nästan inte ha några fönster efter bakdörren.
Min kritik på bl.a BMW 3-serie touring har varit det samma , men här har man ju minskat ännu mer
Honda Accord har haft samma under några år..mycket tveksam till detta.
Vad man däremot lycktas riktigt bra är backluckan.
Men vad som sägs är att den lastar mindre än V50, men jag hoppas att det är fel.
perhall skrev:En anledning är väl att, bortsett från hur bra bilen är, många är trötta på alla BMW och Audi och kanske framför allt de självbelåtna ägarna. Volvo-, Jaguar-, Saab-, Lexus- och Citroën-ägare upplever jag som mer relaxade, fast de har en lika fin och dyr bil. Själv kan jag tycka att det är en fördel. Men kanske de som tycker att BMW el Audi är bäst inte förstår vad jag menar.
PH
Alltså Bmw, Audi säljer ju hur mycket bilar som helst nu för tiden. Skulle nog vara ganska osannolikt att alla dessa köpare skulle bete sig precis lika?

Gissningen är att det du upplever som "stöddighet" har mer att göra med orten där du bor. För de jag känner som kör Audi, Bmw vet iaf att man inte blir en annan människa för att man råkar ha en viss plåthink i garaget :)
bilgalen skrev:
perhall skrev:En anledning är väl att, bortsett från hur bra bilen är, många är trötta på alla BMW och Audi och kanske framför allt de självbelåtna ägarna. Volvo-, Jaguar-, Saab-, Lexus- och Citroën-ägare upplever jag som mer relaxade, fast de har en lika fin och dyr bil. Själv kan jag tycka att det är en fördel. Men kanske de som tycker att BMW el Audi är bäst inte förstår vad jag menar.
PH
Alltså Bmw, Audi säljer ju hur mycket bilar som helst nu för tiden. Skulle nog vara ganska osannolikt att alla dessa köpare skulle bete sig precis lika?

Gissningen är att det du upplever som "stöddighet" har mer att göra med orten där du bor. För de jag känner som kör Audi, Bmw vet iaf att man inte blir en annan människa för att man råkar ha en viss plåthink i garaget :)
Givetvis är det en stor variation, men det är nog svårt att hitta en Citroën C6- eller Jaguar XJ-ägare som sitter och skryter om hur snål och tyst bilen är och att den aldrig går sönder (vilket givetvis bor på fakta också::) )
citra C6 är ju inte så himla värst dyrt... Men verkar vara ett riktigt fin-åk...

om att sticka ut... härom dagen såg jag en helt ny Chrysler sebring... riktigt vass såg den ut.. de gamla tycker jag är skit fula, men den här var riktigt häftig... enda bilen jag sett... Har man typ 1 utav 10 ex så blir ju bilen häftig :))))))))))))
Innan jag köpte min "helt nya" V70 tänkte jag att skillnaden mellen min nya och de tillverkade -08- o -09- är ju att jag har ju grillen :))))) Men nu ser jag en "helt ny" ta mig fan hela tiden...

Hoppas det inte blir saab effekten när man ska sälja bilen, då det kommer att finnas ytterligare 50000ex på blocket men snarlik utrustning... hmm... Undra om man ska kränga den redan nu... någon som är intresserad ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]