Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:Momentum är hellackerad, kromade lister runt fönsterna och svarta rails. Summum är hellackerad, kromade lister runt fönsterna men med silvriga rails.

tack för svar ..... med andra ord så är det summum som har silver-rails
----> Momentum: Jo, än så länge ska det vara möjligt att göra tillägg/ändringar. Som jag fått förklarat så kan man nu inte längre (Volvo stängde för nya beställningar igår) beställa en bil från scratch, utan får "bygga om och måla om" en bil som din Volvohandlare redan beställt från fabriken. Alltså som redan står i kö för tillverkning... Uppgifterna verkar vara lite luddiga, men först sas det att man kan kan vänta t.o.m. slutet på mars för att ändra en bil som levereras i slutet av april, men nu kunde de inte garantera det längre. Med andra ord är det lite snabba ryck om man vill göra tillägg eller ändringar, såvida man inte hittar precis rätt bil med rätt utrustning som lagerbil.
Kanske rörde ihop detta - är ju samtidigt distraherad av solsidan... :D :D :D

Fan så spännande att beställa ny bil på måndag!!! My first!!! :D
Betyder detta egentligen att man inte längre kommer kunna beställa V70 i Business utförande till samma förmånliga & rabatterade pris, 289´600kr eller vad nu är för en Momentum version??
Dessutom, även om det inte direkt hör till denna tråd, försvinner väl motorn 2,4D som 175hk och hela denna kombination blir väl då omöjlig... Jag tror nästan jag svarade mig själv:)

Undrar om det kommer några alternativ till tjänstebilsförarna eller är det slut på rabatterna nu när det "går bättre" för ekonomin i världen?
---> Crumar: Nej, såvitt jag förstår så rensar Volvo ut MY10 på detta vis. Sen blir det MY11 till "ordinarie" priser.
Men ska 2,4D 175 hk verkligen försvinna??? Den har ju nyss kommit!!! Det är väl nya S60:n som har andra motorbeteckningar: D3, D4 och D5... Eller har jag fel.

Har nog bestämt mig för en Caspian Blue....!!! Hinner i och för sig ändra sig tills imorgon då jag ska beställa..!! :D
Ja, jag har säkert fel, fick i all hast för mig att även de motorerna skulle bort.
Hur som helst försvinner ju chansen att köpa 2,4D till väldigt bra pris, jag får tyvärr bita i det sura äpplet och tänka om... Kommer inte kunna beställa ny bil förens i juni, då vet e fan om denna konfiguration går att lösa:(
Då blir det alltså en MY11, med fler valmöjligheter, men ett helt annat pris också tyvärr...

Kom igen nu, och gör mig sällskap som nybilsägare!!! :D :D Allting går att lösa vet du, bara man vill...!!
knicklas skrev:---> Crumar: Nej, såvitt jag förstår så rensar Volvo ut MY10 på detta vis. Sen blir det MY11 till "ordinarie" priser.
Men ska 2,4D 175 hk verkligen försvinna??? Den har ju nyss kommit!!! Det är väl nya S60:n som har andra motorbeteckningar: D3, D4 och D5... Eller har jag fel.

Har nog bestämt mig för en Caspian Blue....!!! Hinner i och för sig ändra sig tills imorgon då jag ska beställa..!! :D
Nej, 2.4D kommer ersättas av D3. 163hk/400Nm. Se tråden om nytt på gång till MY11 :)
av knicklas
NU ÄR BILEN BESTÄLLD!!! :D :D :D
Specen ser ut så här:
V70 2,4D Diesel (175hk, 420Nm)
Utrustningsnivå Business Summum
Caspian Blue Metallic
Skinnklädsel Prestige Dynamic Dark Grey
Panelinlägg Cross Brushed Aluminium
HGV-paket 2
Blåtandshandsfree
Ljudanläggning High Performance
Tidur för dieselvärmare
Nyckelavstängning för passagerarairbag
Dragkrok (fast)

Leverans i slutet av april/början på maj...! Tråkigt att plocka ut en ny bil i strålande vårsol... NOT!
Har lånat med en demobil hem över natten, en 2,4D R... Ser fin ut den också!!!
Användarvisningsbild
av opA
Man får gratulera !

Du har inga bilder på demobilen ? ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Men är problemet med låg spänning […]