Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
tunnis skrev:Jag vet, det var en 2,4D AWD (dubbelturbon på 163hk) som jag hade tänkt mig och enligt säljaren ska den ersättas med nya D3 - hoppas han har fel :shock:
Fast den finns ju inte i V70? 2,4D AWD alltså.
Användarvisningsbild
av Funk
Larm blir nog standard i ALLA bilar på grund av krav från europeiska försäkringsbolag... bluetooth ingår från och med Momentum, likaså skinnklädsel om man får tro ryktena. Handlarna skall ha fullständig info om ca. 3 veckor.

/Thomas
av Crumar
Varför återgå till en en diesel snurra med lägre effekt, tycker nuvarande 2,4D är helt fantastisk!
Hur står den sig jämfört med nuvarande, att motorn är ny utvecklad förstår jag men är det bara förbrukning man jagat eller kommer man bli besviken på kraften... En D5:a går inte in min kalkyl(tjänstebils policy) tyvärr.
Användarvisningsbild
av Momentum
Crumar skrev:Varför återgå till en en diesel snurra med lägre effekt,
2.4D är bara EURO4 klassad (eller 2005PM som är något svensk påhitt), det kan vara det som gör att den ersätts
På D3 kommer kraften tidigare i registret än på 2,4d 175. En S60 D3 med manuell låda gör 0-100 på 9,2s, 5,1l/100km förbrukning, blandad körning. 134g co2/km. Vilket är mycket bättre än 2,4d 175.
av Amli
Jag tycker det är rätt att ta bort 175hk? Kan inte se vitsen med att ha 2 motoralternativ som det bara skiljer 12Hk mellan. Skillnaden är väl knappt som att ha en passagerare i bilen eller ej...
Användarvisningsbild
av bjornw
Jag tycker D3 verkar vara ett klockrent alternativ. Om den kommer med AWD i V70 blir det precis den kombo som saknas idag. Även XC60 blir det bättre än den D5 "light" som 2.4d är idag. De få som tänkt sig uppgradera med BSR och kommer sakna 2.4d kan nog räknas på en hand. ;)

Det gör ju också att man måste byta bil igen, och det säger jag innan vår ens är levererad. :(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!