Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av viktore
#384717
XC90_Executive skrev:Jag gissar på

2,0T - 270 000
T6 awd - 394 000
D3 6MT - 280 000
D5 fwd 6MT - 305 000
D5 awd aut - 341 900
Bra pris för en T6, hade den kunnat fås i manuell så hade prislappen varit ännu bättre. :-(O)
av perhall
#384720
viktore skrev:
XC90_Executive skrev:Jag gissar på

2,0T - 270 000
T6 awd - 394 000
D3 6MT - 280 000
D5 fwd 6MT - 305 000
D5 awd aut - 341 900
Bra pris för en T6, hade den kunnat fås i manuell så hade prislappen varit ännu bättre. :-(O)
Ja, jag vill ha en T6 fwd 6MT för 350!
av viktore
#384726
perhall skrev:Ja, jag vill ha en T6 fwd 6MT för 350!

FWD är väl lite optimistiskt? :mrgreen:
Såg att förbrukningssiffrorna för T6 AWD aut är 0.99l/mil blandad körning. Kollar man på de andra modellerna så skiljer det ca 0.5dl mellan geartronic och manuell.
Som sagt, hade kunnat bli riktigt bra med manuell......
av perhall
#384737
viktore skrev:FWD är väl lite optimistiskt? :mrgreen:
Såg att förbrukningssiffrorna för T6 AWD aut är 0.99l/mil blandad körning. Kollar man på de andra modellerna så skiljer det ca 0.5dl mellan geartronic och manuell.
Som sagt, hade kunnat bli riktigt bra med manuell......
Ja, det är väl optimistiskt! Då blir det en bil som likt gamla T5:or är rätt ostyriga... men manuell tycker jag absolut borde erbjudas, det gör ju alla konkurrenter! I V70II kan det ju kvitta kanske men inte i S60!/PH
av MattiasD
#384795
Enligt alltommotor.se ska en flexifuelmotor komma inför MY11. Tydligen 180 hr dvs motorn som går under namnet T4 (1.6). Den motorn har med E85 alla möjligheter att bli Volvos snålaste motor.

http://www.alltommotor.se/artiklar/nyhe ... 60-1.20112

Om 1.5 år är det dags att byta min V70 och en V60 med denna motor är lockande. Åtminstånde är det stora möjligheter att det får bli en Volvo till med denna motor.
Användarvisningsbild
av micke011
#384879
Såg just bilderna på interiören och jag måste säga att den ser tråkig och o-volvo-ig ut med ventilationen placerad som den är mellan navigator och radio/ECC/telefon etc. Det stora plast-sjoket som omgärdar nyckel och navigator var inte heller snyggt. Nu ska man väl se den i verkliga livet men det som nu visats verkar inte lovande.
av Doby
#385450
Är det inte konstigt att geartronic lever vidare i dieslarna? Powershift finns ju men det verkar inte som att den tål de höga momenten? Trist av volvo tycker jag.
av Lövet
#385455
Powershift är utvecklad för Fordmotorerna främst. Av ekonomiska skäl antar jag eftersom man då kan dela på utvecklingskostnaderna på fler enheter. Volvo får väl gå ut på en shoppingrunda? Audi har ju DSG lådor som tål 550nm. Antagligen skulle de hellre bränna upp dem än att sälja dem till en konkurrent men tekniken finns ju i alla fall.

För att kommentera din fråga - JA, det är jättetrist att de gamla Geartroniclådorna lever kvar. Samma teknik som på 50-talet är det ju i konventionella automater.
av Vålvå
#385477
Tråkigt däremot att Audi har såna oerhörda problem med sina DSG-lådor, min som sitter i en VW funkar än så länge.
Kanske tekniken inte är fullt utvecklad?
av Lövet
#385479
Vilka problem är det? Har inte hört något speciellt?

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!