Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

perhall skrev:
Twendor skrev:
jiha skrev:Joschua: Tack! Det lutar åt att det blir en XC, ska bara "skohorna" in hakka 7 på alufälg i 7,5 basbelopp också.

Någon som vet vilka sommardäck Volvo standardmoterar nuförtiden?

Mvh //
Volvo leveres med dekk fra Pirelli P-Zero.
Tror det kan pendla mellan två, tre märken utan förvarning när det gäller vad som sitter på vid leverans... PH
Min levererades oxå med Pirelli P-Zero. Jag har 18".
borstarmicke skrev:Continental, Pirelli och Michelin har jag haft från fabrik på mina senaste V70:s.
Ble levert med Pirelli din senaste da eller?
Min blev levererad med Continental
Jag skulle ta XC70 alla dagar i veckan.
1. Mycket snyggare. Lättare att känna igen.
2. Markfrigång.
3. Bättre komfort över farthinder.

V70II måste ha stora hjul och annat för att inte se för tråkig ut.
XC70 DRIVe är bara en riktigt märklig modell:

-DRIVe för att vara snål - men samtidigt höjd?
-XC70 förhöjd - men utan fyrhjulsdrift?

Hela konceptet känns bara så förvirrat. Vill man ha en DRIVe V70 så köper man inte en som är förhöjd. Jag misstänker att XC70 FWD kommer att bli riktigt kall på andrahandsmarknaden, det är inte bara jag som är skeptisk till bilar som utger sig för att vara något de inte är.
[quote="andreas_lofgren"] Jag misstänker att XC70 FWD kommer att bli riktigt kall på andrahandsmarknaden ...quote]
Jag tror faktiskt precis tvärtom!
Här har vi en bil med tuffare attityd, bekvämare gång, och som sticker ut från alla vanliga silvriga "tjänstebilsV70:s"
Samtidigt har den en vettig bränsleekonomi, vad är felet?
/Greenbay
greenbay skrev:Här har vi en bil med tuffare attityd, bekvämare gång, och som sticker ut från alla vanliga silvriga "tjänstebilsV70:s" Samtidigt har den en vettig bränsleekonomi, vad är felet?
/Greenbay
Håller med dig till fullo greenbay, 90% av alla suvar XC 60 70 90 /X5or/ Kias / osv är posör-bilar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: som köps för utseendet och bara rullar i villaförorten, då är det ju genealiskt av volvo att släppa en lågprisvariant där man sparat bort kostnad genom att dumpa AWDn eftersom det ändå inte används rent praktiskt.

Jag har kört AWD/4WD i många bilar som inte är SUVar tex V70/A6/Subaru etc och det är ju perfekt för körbarheten i dåligt väglag. Det behövs ingen SUV för att man sak bli totalt såld på hur bra AWD/4WD är i många lägen.

Så man ska nog inte tänka att SUV = AWD.
Väljer man en XC70 FWD får man en bil som är tyngre, högre och har sämre väghållning, men fördelarna som AWD förlorar man.
På toppen är den 51.000 dyrare än en V70 2,4D business momentum
och då är XC70 FWD bara standard utrustad.

Jag vet vad jag hade valt :twisted:
Steff 99 skrev:Väljer man en XC70 FWD får man en bil som är tyngre, högre och har sämre väghållning, men fördelarna som AWD förlorar man.
På toppen är den 51.000 dyrare än en V70 2,4D business momentum
och då är XC70 FWD bara standard utrustad.
Jag vet vad jag hade valt :twisted:
Som jag sagt innan, 4 kvadratmeter skråvlig olackad ABS-plast runt bilen kan få folk att lätta på lädret ordentligt. Tror den komme säja masor på tjänstebilssidan.

Jag försökte ju beställa en V70II D5 AWD manuell men den tillverkar man inte ens för marknaden är så obefintlig. Det visar väl att utseendet är prio ett för kunderna.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Det har inte sålts så många &au[…]

Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]