- lör 16 jan 2010, 09:53
1. Det är ju Volvo som har gjort nästan hela jobbet, de har lämnat ut mappar, koder och access till ECUn till Polestar så Polestar har inte behövt göra ett dugg av detta, det är ju normalt en trimfirmas stora problem att att sig igenom, att sedan ändra några värden i mappen på laddtryck och bränlse är ju ingen Einstein.
2. Polestar har inte tagit fram någon hårdvara som toppar, insug eller avgas, allt är 100% Volvo
3. Det är Volvo tar alla grantier tex:
-Att motorn håller
-Att drivlina håller
-Att bromsar och hjulupphängning klarar nya effekten
-Att kylsystem och likande pallar med nya effekten när man drar tunag släp osv
4. Det är Volvo som skött all certifiering och garanterar att nya modellvarianten bilen uppfyller
-EUs- bullercertifiering
-EUs emmissioncertifiering och att bilen är Euro4
-EUs certifiering av förbrukningssifforor
5. Uppgaredingen säljs ju tillsammans med nybilen direkt av återförsäljaren t.ex Bilia direkt vid leverans ingreggad och klar.
6. Bilen är ju 100% laglig och alla försäkringar gäller.
7. Pris prestanda, en D5a kostar mer i inköp, värdeminskning och har högre förmånskatt trots att den har sämre prestanda än en 2,4 Polestar.
8, Volvo garanterar att synka med Polestar när man släpper uppdaterinar till motorn mjukvara.
Inget av detta får du om du går till BSR, Rica etc.
Den som är så Puckad att han köper en D5a får man nog leta efter med ljus och lykta, jag kan faktiskt inte komma på någon som är så dum att han skulle gå och köpa en D5a idag.
Hade jag haft en beställning liggandes hade jag gått till Volvo och krävt att få byta till 2,4d direkt.

Variosboy skrev:Jag skulle tro att många oavsett våra åsikter här tycker att en polestaruppgradering är en form av gammeldags trimning, och trim är ju jättefarligt i många personers ögon och öron!Fan vet, vore konstigt om Volvo skulle sälja en enda D5 överhuvudtaget i framtiden av flera anledningar så detta INTE är en normal trimning alla trimfirma. Volvo gör ju 99% av allt i detta. Inget normalt trim alltså
Så det kommer garanterat finna en hel del människor som puckat nog kommer att välja en D5:a..
1. Det är ju Volvo som har gjort nästan hela jobbet, de har lämnat ut mappar, koder och access till ECUn till Polestar så Polestar har inte behövt göra ett dugg av detta, det är ju normalt en trimfirmas stora problem att att sig igenom, att sedan ändra några värden i mappen på laddtryck och bränlse är ju ingen Einstein.
2. Polestar har inte tagit fram någon hårdvara som toppar, insug eller avgas, allt är 100% Volvo
3. Det är Volvo tar alla grantier tex:
-Att motorn håller
-Att drivlina håller
-Att bromsar och hjulupphängning klarar nya effekten
-Att kylsystem och likande pallar med nya effekten när man drar tunag släp osv
4. Det är Volvo som skött all certifiering och garanterar att nya modellvarianten bilen uppfyller
-EUs- bullercertifiering
-EUs emmissioncertifiering och att bilen är Euro4
-EUs certifiering av förbrukningssifforor
5. Uppgaredingen säljs ju tillsammans med nybilen direkt av återförsäljaren t.ex Bilia direkt vid leverans ingreggad och klar.
6. Bilen är ju 100% laglig och alla försäkringar gäller.
7. Pris prestanda, en D5a kostar mer i inköp, värdeminskning och har högre förmånskatt trots att den har sämre prestanda än en 2,4 Polestar.
8, Volvo garanterar att synka med Polestar när man släpper uppdaterinar till motorn mjukvara.
Inget av detta får du om du går till BSR, Rica etc.
Den som är så Puckad att han köper en D5a får man nog leta efter med ljus och lykta, jag kan faktiskt inte komma på någon som är så dum att han skulle gå och köpa en D5a idag.
Hade jag haft en beställning liggandes hade jag gått till Volvo och krävt att få byta till 2,4d direkt.

Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.