Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tillbaka till rubriken.

Luktar bränd koppling och bromsbelägg lika??? Tycker kopplingen luktar mera ruttna ägg och brosmbeläggen mera het metall.

Vilket var det du kände när du körde fast?
swemax skrev:Ful som stryk om ni frågar mig men Q7 V12TDI
0-100 på 5,5s
Cylindervolym 5934 cm3
Max. uteffekt 368kW (500Hk)/3750 varv/min
Max. vridmoment 1000Nm/1750-3250 varv/min
Det är en bil som jag kört. Det kändes otroligt att den stora bilen drog iväg som den gjorde. Det sjukaste av allt var att det var inga problem att köra den runt litern på laglig landsvägskörning! :-O) :-)-)
XC90_Executive skrev:
perhall skrev:En S80 V8 är väl ok men den är ju inte jättepigg över typ 120.
Har du provat?!

Den går ju som ett skott mellan 120 och 200, har jag hört! :oops: :wink:
Det har jag, måste nog säga att en E500 är rejält mycket snabbare, men visst går S80:n som ett skott. Sen tycker jag att den har riktigt härligt motorljud. MYCKET trevligare än BMW 545 och lite trevligare än E500...
Jag testade igår igen skillnaden mellan DSTC aktiverat eller avstängt i djup snö. Med DSTC aktiverat kommer man fram bättre än avaktiverat, åtmisntone i djupsnö. Sen om det är mer preload på bakaxeln eller bara "diffbromsningen" som gör skillnad vet jag inte.
En liten illustration:
kave skrev:Jag testade igår igen skillnaden mellan DSTC aktiverat eller avstängt i djup snö. Med DSTC aktiverat kommer man fram bättre än avaktiverat, åtmisntone i djupsnö. Sen om det är mer preload på bakaxeln eller bara "diffbromsningen" som gör skillnad vet jag inte.
En liten illustration:
Intressant! Men det kan nog vara skillnad på AWD och FWD. Min går riktigt risigt med rätt slitna framdäck i detta snö-/isblandade väglag. Måste byta framdäck. Eller köpa en AWD.../PH
Ja, det låter bra. För att fortsätta lite OT så tankade jag "BMW M Meter" till min iPhone 3GS. Mäter 0-100 bland annat. Provade det för ett par dagar sedan när det var snö/isfritt på vägarna. Efter första rundan stod det "Amazing! Are you already driving a BMW M model?" :lol: :wink: 0-100 på 5,4s första repan och 5,6 på andra. Låter lite väl bra....

Fick 6 blankt med Dynolicious precis efter. D-läget i, plattan i mattan.

För att gå lite on topic igen så körde jag en V50 1,6D DRIVe idag. Jag brukar köra den nån gång i veckan, men det var första gången idag i riktigt vinterväglag. Det luktade bränd koppling när jag kom hem med den också.
XC90_Executive skrev: För att fortsätta lite OT så tankade jag "BMW M Meter" till min iPhone 3GS. Mäter 0-100 bland annat. Provade det för ett par dagar sedan när det var snö/isfritt på vägarna. Efter första rundan stod det "Amazing! Are you already driving a BMW M model?" :lol: :wink: 0-100 på 5,4s första repan och 5,6 på andra.
Lite bätte väder så är du nere på höga fyror med din S80 0-100...... men du måste ned på 3 sekunder för att slå mig :mrgreen:
Ökad komfort med 17”

Har dessa 17” på vinterdäcken o[…]

Det finns också statistik som visar att whip[…]

Var köpa stödbatteri?

Jag är hyfsat säker på att du klar[…]

Anslutningar motorblock B21

Nya frågor om anslutningarna på Blocke[…]