Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av danielschlicht
XC90_Executive skrev:Det ser bra ut. Inget viktigt missat vad jag kan se.

Blåtand + USB går utmärkt. Har man en iPhone och pluggar in så står det att man bör sätta telefonen i flygläge för att eliminera eventuella störningar. Men det behövs inte.

Tänk på att dörrsidorna då förmodligen blir av en helt annan läderkvalité. R-design har mjukare, slätare skinn medan standardskinnet har mer struktur.
Är du säker på att detta även gäller för dörrsidorna? Har inte hittat någon bra närbild på det.
Står ju: Unika mörkgrå r-design klädseln i smidigt läder har kontrasterande paneler i Soft Beige. Om man tittar på bilderna i broschyren ser det ut som att de beiga detaljerna är "ribbade" likt v70 R-design. Men det kan de väl inte vara i dörrsidorna?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ja det ljusa på sätena är ribbat. Men övriga läderkvalitén är slätare och mjukare på R-design. Så även om inte dörrsidorna är ribbade så tror jag att det finns en risk att det ser lite märkligt ut.
Bild
av danielschlicht
Tack!

Ja det känns nog som att jag behåller originalskinnet. Kostar ca 16.000 att byta ut det nämligen och det är ju lite väl mycket.

Har du fler bilder på tyget?
av danielschlicht
Är det någon som vet ifall de priser som ligger på volvocars.se, dvs om man bygger ihop en bil, är billigare än hos volvohandlaren?

säljaren på Volvo sa att de lägger på några tusen för frakt och uppackningskostnader. Priset för en 2,4D r-Design är ca 6000 kr billigare på volvocars.se än i butiken.

Är det alltid så?
av JHg
danielschlicht skrev:Är det någon som vet ifall de priser som ligger på volvocars.se, dvs om man bygger ihop en bil, är billigare än hos volvohandlaren?

säljaren på Volvo sa att de lägger på några tusen för frakt och uppackningskostnader. Priset för en 2,4D r-Design är ca 6000 kr billigare på volvocars.se än i butiken.

Är det alltid så?
Knappast! Det har jag aldrig varit med om... Där visas normalt "list pris".
Normal rabatt hos handlare brukar vara 8-11% på listpris.
Priset på min bil jag byggde på volvocars.se blev ca 450.000 kr
Betalade ca 370.000 kr för den hos min handlare.
av Steff 99
danielschlicht skrev:Är det någon som vet ifall de priser som ligger på volvocars.se, dvs om man bygger ihop en bil, är billigare än hos volvohandlaren?

Är det alltid så?
Min V70 var ca 10.000 billigare när jag byggde ihop den på volvocars.se än enligt Bilias prislista.

Så när man räknar på nettopris och procentsats så skiljer det mao beroende på vilken prislista man går efter.
Jag fick alltså bra rabatt från Bilia , men enligt Volvocars prislista var rabatten avservärt mycket sämre.

På Bilia hänvisade man till att det är en ca-prislista som volvocars.se har på webben utan frakt och övriga kostnader. :roll:
Användarvisningsbild
av supersonic
JHg skrev:

Är det alltid så?
Jag kanske fattar fel men fick du 18 % rabatt vid ditt nybilsköp? Köper ditt företag in över 500 bilar per år då eller?? :???:
av JHg
supersonic skrev:
JHg skrev:

Är det alltid så?
Jag kanske fattar fel men fick du 18 % rabatt vid ditt nybilsköp? Köper ditt företag in över 500 bilar per år då eller?? :???:
Nej, det var ett privatköp. Men jag är ganska bra på att förhandla... 8) och sedan nyttjade jag ju "business-kampanjen".
Företaget där jag jobbar har inte tjänstebilar och vi är "bara" 14 st. där.

Hej! Jag har en Volvo PV 444 från 1953 med 6[…]

Nu har jag lyft av multiremmen och det gö[…]

Volvo Assistans - och sedan?

@apersson850 , Man servar sin Volvo hos en Volvo […]

V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]