Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PelleHansson
Tack för tipset med Biltema`s skrikdämpningsplattor. Jag anser dock att bil som är utplockad i oktober 2010 för drygt 400kkr inte ska ha tjutande bromsar. Jag håller med VolvoXc som det är nu vågar man knappt bromsa vid korsningar..
Användarvisningsbild
av StringerBell
Min V50 hade en period av bromstjut som sedan försvann av sig självt. Typ juni till oktober, kanske. Inga åtgärder.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag skulle inte montera skrikdämpare eller annat bakom klossen. Det förstör alla gånger bilens broms & anstisladd funktioner.

man vil inte under några omständighetar ha nått mjuktmatrial bakom klossen.
av dst02
PelleHansson skrev:Tack för tipset med Biltema`s skrikdämpningsplattor. Jag anser dock att bil som är utplockad i oktober 2010 för drygt 400kkr inte ska ha tjutande bromsar. Jag håller med VolvoXc som det är nu vågar man knappt bromsa vid korsningar..
håller helt med! Icke premium, fast det är inte volvo oavsett skrik i bromsar eller inte.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
CarMan skrev:Jag skulle inte montera skrikdämpare eller annat bakom klossen. Det förstör alla gånger bilens broms & anstisladd funktioner.
Man vil inte under några omständighetar ha nått mjuktmatrial bakom klossen.
På vår BMW sitter det det skrikdämpningsplattor original från fabrik bakom beläggen, det bromsar suppertyst, och har grym antilsadd och ABS.
Användarvisningsbild
av CarMan
Delar som sitter orginal på en bil, har bilens system anpasats för. Du ser inte nån skillnad på det? (har du jämfört mukheten i BMW:s orginal plattor, mot Biltemas?)
Användarvisningsbild
av opA
Samma på min V50 som vissa andra skrivit om periodvis med gnisslande.

Har haft gnissel när jag bromsar försiktigt hela sommaren.. men så fort kylan kom så försvann gnisslandet.

Om vissa här inne väntar tills värmen kommer så kanske ni får motsatt effekt =)
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]