Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matzz
Den röda brukar jag se ibland då man passerar älvsbyn , ser mycket bra ut har själv fundera på dessa fälgar ,undrar om bilen upplevs mycket tröttare med 19-20" fälgar. Dom har bra pris på caltex macken... :lol:
av AndS
Säger bara; stora dimensioner på fälgar har man för att få plats med stora bromsskivor. Tyvärr ser det plåttrigt ut på den röda med originalskivor bakom.
Ser billigt ut ut. Då väljer jag hellre en fälg med snyggt utseende och mindre dimension så att helheten harmoniserar.
Men har själv aldrig stylat en gatbil, utan enbart ur tävlingssyfte. Så jag har kanske en annan vinkling.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Diesel5 skrev: Lånade lite bilder på blocket från en ruskigt fräsch v70 [...]
Jag förstår inte hur man kan pimpa en så pass NY standardbil så extremt. Ju nyare bil, ju mer standardbil det är, desto återhållsammare styling.

(jag syftar alltså på den röda bilen ovan, inte den svarta snyggingen)
av Matzz
StringerBell skrev:
Jag förstår inte hur man kan pimpa en så pass NY standardbil så extremt. Ju nyare bil, ju mer standardbil det är, desto återhållsammare styling.

Vad är det du tycker är extremt med den röda? Det jag hade hoppat över är röda bromsok men det är en smaksak ,dock inte "extremt" sen är den väl nästan orginal utom fälgarna.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Matzz skrev:
StringerBell skrev:

Vad är det du tycker är extremt med den röda? Det jag hade hoppat över är röda bromsok men det är en smaksak ,dock inte "extremt" sen är den väl nästan orginal utom fälgarna.
Fälgarna förstås. Ser alldeles för "Bilsport"-styling ut. Så utpräglade "sport"-fälgar passar bara på utpräglade sport(-iga)bilar.

Eftersom nästan alla som fläskar på med sådana fälgar på en utpräglad standardbil, har en 7-10+ år gammal bil (och antagligen läser Bilsport :wink: ), blir det första intrycket också att det är en gammal bil.
av Orwar
Diesel5 skrev:Beställde en V70 d5 AWD i början på november och har nu fått den levererad!

*Summum
*Tekninkpaket 1
*Herrgårdsvagnspaket 2
*Sportchassie
*Soverign skinnklädsel
*Keyless drive, Aktiva Xenonljus mm
*Ocean race dimljuskåpor
*Avtagbart drag
*Borttagna rails och helt emblemlös

Dessutom har vi hunnit montera:
*Xenon i dimljus
*Dioder parkljus
*Lackerade stänkskydd
*Nätgrill

Måste säga att det här är den absolut skönaste bilen jag någonsin åkt i! Spinner som en katt med ett enormt råvrid och en växellåda som växlar utan att man ens märker det.... 4-hjulsdriften ihop med riktigt bra vinterdäck gör att det känns som att åka på torr asfalt fast det e full snöstorm ute!
Aktiva xenonljus gör mörkerkörning på krokiga vägar till en ny upplevelse: Man ser ju faktiskt vägen man ska åka på!!! Keyless drive... Oj oj vad bortskämda vi har blivit redan efter två dagar! Bara att ta tag i handtaget och vips så e det upplåst =) Baklucka som åker upp av sej själv när man har händerna fulla av bärkassar =)

Volvo har lyckats att leverera en helt underbar bil till oss och vi e hur nöjda som hellst!!!! =)

http://www.garaget.org/?car=181974
Härligt att höra att du är nöjd! Har själv beställt en likadan, fast utan teknik och hgv paket. Svart med Cranberry klädsel. Något udda, men jag tror det blir en skön kombination. Slog till på progressiv servo också som jag vill slå ett slag för. Grymt skönt!

Nu är det bara den tråkiga väntetiden som gäller.. :(
Några planer på att trimma den?
Användarvisningsbild
av Diesel5
Nja nog skulle jag vilja trimma lite men känns som att Polestars trimmning e något bortkastat eftersom att det ger så liten ökning.... 185hk D5 blir 220hk och samma för 205 med dubbelturbo borde ju gå att plocka ur 245-250 åtminstonne så det märks någon skillnad? Men det är väl ännu ett sätt för volvo att klämma ur en massa pengar för ingenting ska bli kul att höra någon som provar och se hur stor skillnad det blir.. egentligen borde det ju vara mer effekt i en AWD redan från början eftersom dom blir lite segare i axet men men.... Tror du kommer bli ruggigt nöjd med bilen det är vi iaf =) Fick aldrig möjlighet att prova den där servogrejjen innan vi beställde för alla bilar dom har som demo e ju så dåligt utrustade men iofs köper väl dom flesta en bil för straxt över 300tkr och då kan man ju ändå inte ha en massa lull-lull
Blir nog riktigt snyggt med skinnklädseln i röd den ville jag ha men fick en blick från sambon när jag sa det så jag tänkte att det var bäst att lägga ner redan vid tanken annars skulle jag nog få lida av huvudvärk i kammarn i många månader haha =)

Men utan dom paketen så fattas det ju mycke väl? Inge aktiva xenon? Keyless drive? Elektrisk baklucka?

Lång lev. tid nu?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Diesel5 skrev:Jag vet men nån volvo originalvinge blir det inte så länge jag lever iaf ser ju ut som det ligger en död grävling utsmetad över bakluckan =( Väntar på att nån ska börja sälja nån snyggare vinge men det verkar ju gå trögt... :roll:
Stod en V70II med bakspolier bredvid mig idag på parkeringen, fan spolier på en volvokomb ser ju fan inte bra ut, som en helikopterplatta som sticker rakt ut bakåt, Man bara väntar på helikoptern som ska landa :D ..... nej tack.
Användarvisningsbild
av Diesel5
VolvoB20 skrev:
Diesel5 skrev:Jag vet men nån volvo originalvinge blir det inte så länge jag lever iaf ser ju ut som det ligger en död grävling utsmetad över bakluckan =( Väntar på att nån ska börja sälja nån snyggare vinge men det verkar ju gå trögt... :roll:
Stod en V70II med bakspolier bredvid mig idag på parkeringen, fan spolier på en volvokomb ser ju fan inte bra ut, som en helikopterplatta som sticker rakt ut bakåt, Man bara väntar på helikoptern som ska landa :D ..... nej tack.
Just precis!!!! Hellre dör jag haha :-O)
Smäller höger fram

Senaste nytt, på bilsemestern långt he[…]

Det kan vara lite krångligt att veta p&arin[…]

Oki , be at dom letar efter RTTI patch , det var […]

Kopplingspedal knarrar

Provat att smörja själva pedalen? Fukt e[…]