- tis 22 dec 2009, 23:33
Antispinn går att stänga av om man vill köra och "ställa upp den" på nån snötäckt plan. Antisladd går inte att stänga av.
Moderator: Moderatorer
XC90_Executive skrev:Antispinn går att stänga av om man vill köra och "ställa upp den" på nån snötäckt plan. Antisladd går inte att stänga av.Ok. Men går inte antisladd in och bryter när det går lite för brett ?
Amli skrev:Nej, jag rycker inga säkringar, men om man slår av antispinnen så klarar inte antisladden att hämta in bilen så håller man fullt så sladdar det faktiskt brett genom kurvorna i alla fall. Prova själv så får du se. Det funkade inte alls på min gamla V70N, där klippte antisladden i och tokbromsade om man försökte sladda.VolvoB20 skrev: Inga problem alls. Kör friktionsdäck och är mycket nöjd. Det enda problemet var att om man kör med fullt ställ genom kurvorna och det är djupsnö och oplogat så fyller man snabbt upp fälgarna med snö så det blir oblans i däcken.Detta kan ju onekligen inte vara ett särskilt stort problem för dig för:
1. hur ofta köra du i oplogad djupsnö i södra Sverige?
2. Det går inte att stänga av antisladd systemet helt i XC70 och kan således ej ha fullt ställ genom kurvorna...
Eller är du en sådan hårding så du har ryckt ut säkringen till antisladden och menar att det är på torr asfalt du får ställ... :roll: ;-//
Dessutom menar nog XC90 Executiv att det inte finns någon fördel med AWD när du ska bromsa. Inte att man inte kan bromsa.
joschua skrev:Ok. Men går inte antisladd in och bryter när det går lite för brett ?
UffeXC skrev:Har ännu inte lagt order utan sitter fortfarande med XC-broschyrer samt MB-broschyr.Ser kanon ut tycker jag. Lite avundsjuk blir man, XC90 är för jävla go att köra.
Det lutar dock åt min tredje XC90, då jag gillar SUV-stuket med god sikt och bra komfort.
I nuläget så se specen ut;
XC90 D5 R-design
svart metallic
svart läder
teknik-paket
RTI
Fällbara speglar
tonade fönster
delbart drag m 13 pol.
multimedia i baksäte
backkamera
timer med fjärrstyrning för dieselvärmare
High.performance med växlare
Hörlursuttag i bak
Ipod-integrering
motoroptimering med Polestar eller överflyttning av min box från SAM
Kulörfunderingen fortsätter dock då jag är svag frö vita bilar, men det tycker hustrun ser konstigt på så stor bil.
Vet dock att jag inte skall ha ljusinredning, för den verkade väl ömtålig.
UffeXC skrev:Vet dock att jag inte skall ha ljusinredning, för den verkade väl ömtålig.På min nuvarande S80 har jag ljus klädsel till en för övrigt mörk inredning, alltså typ samma som om man väljer ljus klädsel till XC90 och jag har köpt Volvos lädertvätt och brukar göra rent lädret var tredje månad och än så länge har det hållt sig kanonsnyggt. Har kört 5.400 mil nu.
UffeXC skrev:Har ännu inte lagt order utan sitter fortfarande med XC-broschyrer samt MB-broschyr.Grymt schysst bil! Men jag tycker att du ska ha riktigt bra rabatt, XC90 är en gammal konstruktion och kombon gammal dieselmotor + gammal modell + SUV:ar inte helt inne gör andrahandsvärdet tveksamt. Så 6 till 8 procent på listpriset duger inte (tycker jag)! /PH
Det lutar dock åt min tredje XC90, då jag gillar SUV-stuket med god sikt och bra komfort.
I nuläget så se specen ut;
XC90 D5 R-design
svart metallic
svart läder
teknik-paket
RTI
Fällbara speglar
tonade fönster
delbart drag m 13 pol.
multimedia i baksäte
backkamera
timer med fjärrstyrning för dieselvärmare
High.performance med växlare
Hörlursuttag i bak
Ipod-integrering
motoroptimering med Polestar eller överflyttning av min box från SAM
Kulörfunderingen fortsätter dock då jag är svag frö vita bilar, men det tycker hustrun ser konstigt på så stor bil.
Vet dock att jag inte skall ha ljusinredning, för den verkade väl ömtålig.
Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]