Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DavSan
Jag avslutade första inlägget i denna här tråden:
"Ingen som förresten har en svart V70 med ocean race listen över dimljuset? Bild?"

Jag fick inget svar på det men jag åkte och beställde idag, så på torsdag åker de på :D
Användarvisningsbild
av AndersP
DavSan skrev:Jag avslutade första inlägget i denna här tråden:
"Ingen som förresten har en svart V70 med ocean race listen över dimljuset? Bild?"

Jag fick inget svar på det men jag åkte och beställde idag, så på torsdag åker de på :D
Bild ?
Användarvisningsbild
av AndersP
DavSan skrev:Absolut! Skall fixa det senare i kväll eller senast i morgon.
great :D
av DavSan
Sorry för kassa kvalitén på bilderna men jag lovade ju=)

Bild

Bild

Bild

Nästa grej att fixa är den nya grillen, då jag gillar den bättre!
Användarvisningsbild
av Guligan
Snyggt, jag lär få slänga på dessa också på min Caspian blue V70. Den behöver lite mer krom fram... 8)
Satte du dit kromlisterna själv, eller gjordes det hos din åf? Kostnad?
av DavSan
Listerna köptes för 765 kronor vilket är snordyrt för en sådan liten sak men det
gör bilen lite mer personlig och jag gillar dem bättre än ramarna som kommer med R-designpaketet.
Jag beslutade mig för att göra jobbet själv... Man skall använda sig av så kallade falsben(fiskben) men jag
hade två bladmått liggandes så det fick bli det, samt mindre skruvmejslar.

Jag tejpade på området runt själva dimljushållaren för att inte riskera skador i kofångarlacken och sedan
var det bara att trixa in i mellan hållare och kofångare... Det tog ett jädra tag och dessvärre så blir den befintliga
rätt ful efter allt bändande och vissa clips gick även av men de skulle ju ändå slängas...

Det som jag tycker man bör tänka på, som jag inte gjorde, det är att om man exempelvis vill byta dimljusen till LED-liknande, så gör det samtidigt, för när det väl är dags för det så har jag svårt att se hur man kan demontera utan att skada plasten.

I dag beställdes även nya regskyltar och regskylthållare... Denna gång utan EU-loggan, bara för att jag tycker en mindre skylt fram och bak är snyggare... Det gör en hel del bara en sådan liten sak.
Användarvisningsbild
av AndersP
DavSan skrev:Sorry för kassa kvalitén på bilderna men jag lovade ju=)

Bild

Bild

Bild

Nästa grej att fixa är den nya grillen, då jag gillar den bättre!

ser riktigt najs ut. Passar verkligen bra på en svart bil :D

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]