- sön 15 nov 2009, 19:44
Listerna köptes för 765 kronor vilket är snordyrt för en sådan liten sak men det
gör bilen lite mer personlig och jag gillar dem bättre än ramarna som kommer med R-designpaketet.
Jag beslutade mig för att göra jobbet själv... Man skall använda sig av så kallade falsben(fiskben) men jag
hade två bladmått liggandes så det fick bli det, samt mindre skruvmejslar.
Jag tejpade på området runt själva dimljushållaren för att inte riskera skador i kofångarlacken och sedan
var det bara att trixa in i mellan hållare och kofångare... Det tog ett jädra tag och dessvärre så blir den befintliga
rätt ful efter allt bändande och vissa clips gick även av men de skulle ju ändå slängas...
Det som jag tycker man bör tänka på, som jag inte gjorde, det är att om man exempelvis vill byta dimljusen till LED-liknande, så gör det samtidigt, för när det väl är dags för det så har jag svårt att se hur man kan demontera utan att skada plasten.
I dag beställdes även nya regskyltar och regskylthållare... Denna gång utan EU-loggan, bara för att jag tycker en mindre skylt fram och bak är snyggare... Det gör en hel del bara en sådan liten sak.