Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aarflot
Jeg har bestilt en ny XC 60. Har fått et byggenummer av forhandler, men han mener at jeg ikke selv kan sjekke status på bygget. Stemmer dette? Hvordan er det dere sjekker status?
av JHg
aarflot skrev:Jeg har bestilt en ny XC 60. Har fått et byggenummer av forhandler, men han mener at jeg ikke selv kan sjekke status på bygget. Stemmer dette? Hvordan er det dere sjekker status?
Kanske... Pröva att skriva in det numret på följande sida:

http://www.volvocars.se/leveransinfo
av najk
fizz skrev:Min bil beställdes den 27 aug, enligt volvocars.se/leveransinfo/ så var från början leverans planerad till v44... nu står den som v42..

Dock pratade jag med säljaren igår och enligt honom skulle bilen vara färdigbygg för leverans från fabrik den 6 oktober, sen ska dem tyvärr ha 3 veckor på sig hos bilfirman för att göra den i ordning och fixa dit drag etc...

/t
Min ÅF hade bilen i 2-3 dagar bara, då han de montera drag, tröskeldekor, kromade backspeglar och besiktning.
Förhoppningsvis får du en positiv överraskning att den blir klar tidigare
av N1klas
Min V70 gick till steg 3 igår förmiddag och nu på kvällen var den i steg 5!! Hoppas transporten till ÅF går i samma takt :D
av Reneras
Jag måste bo på ett ställe dit volvoguden skickar bilar endast den 29 februari, fan vad det gåt långsamt.... :roll:
av Reneras
Nu var min oxå i steg 4, fick regnr som började på K, kul.....3 steg kvar...
av Bitez
Reneras skrev:Jag måste bo på ett ställe dit volvoguden skickar bilar endast den 29 februari, fan vad det gåt långsamt.... :roll:
;)

hoppas det går undan nu.... Själv måste jag säga att det här är det värsta jag varit med om. Fy säger jag bara, baraaaaa lagerbilar efter denna, aldrig någonsin beställa, framförallt inte då jag har redan blivit av med min, och åker i en gammal skrutt! Fy! Snacka om ngn kommar att uppskatta nya bilen!
av Bitez
Nu står min bil hos ÅF! Jag misstänker att den har stått där sen i måndags, dock inte har uppdaterats på sidan. Preliminära leveransen är idag fortfarande v. 42, löjligt att en bil ska behöva stå hos ÅF i nästan 3v för leverans. Eller så kanske bilarna numera kommer halvbyggda :p
av Reneras
Bitez skrev:Nu står min bil hos ÅF! Jag misstänker att den har stått där sen i måndags, dock inte har uppdaterats på sidan. Preliminära leveransen är idag fortfarande v. 42, löjligt att en bil ska behöva stå hos ÅF i nästan 3v för leverans. Eller så kanske bilarna numera kommer halvbyggda :p

Min står nu i transport........Jag kan bara hålla med, aldrig mer beställa, bara lagerbilar för min del i fortsättningen.....nu skall jag vara en pina i rö... på min säljare, det är ju bara en dragkrok som skall monteras på, så max en vecka, min polare fick sin igår, de fixade draget, rekond ja allt på 3 dagar.....snacka om service....
av fizz
Sådär, då transporteras min bil till ÅF... Dock fortfarande prel leverans v42... och ska jag tro på ÅF så blir det snarare v43 då dem ska ha ca 3 veckor på sig att fixa färdigt bilen...

Jag lever dock på hoppet...

/t
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.