Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Twendor
Har vikbar matte i XC 60, tyst og høg kvalitet.
Hadde formgiven i V70, praktisk og ikke lydløs(glatt).
Tonade ruter fra fabrikk, og en liten film foran for å få bedre helhet. Mindre bruk av sol briller,og mere luksusfølelse.
Men mye er smak og behag. Om mulig sammenlig to ulike biler. Dette prøvde jeg, og det var det avgjørende for å velge panorama soltak på denne bilen. Gratulerer med valg av en flott bil, og en fin motor.
av 5cylindrar
Angående de tonade rutorna så tycker jag personligen det är betydligt snyggare och renare att inte ha extra tonade rutor. Jag förstår inte riktigt varför dessa har blivit så populära,man förstör ju utseendet (looken) på bilen! Extra solskydd är ganska tveksamt att man behöver i denna del av världen så grejen måste väl vara att försvåra insyn?
Användarvisningsbild
av micke011
Jag tycker precis tvärtom, V70II passar alldeles utmärkt med fabrikstonade rutor, gärna runt bagageutrymmet men ännu hellre runt bagageutrymmet och bakdörrarna. I mitt fall fick vi inte med det pga neddragningarna i kampanjutbudet men vi kör med original solgardiner runt bagageutrymme, får se hur de ser ut - blir det för fult får man väl sätta dit film istället.
av Reneras
Ingick tonade rutor i paketet?, min beställdes för snart 3 veckor sedan, ingick det då?
Volvo V70 2,4 D buisness momentum
Användarvisningsbild
av StringerBell
micke011 skrev:Jag tycker precis tvärtom, V70II passar alldeles utmärkt med fabrikstonade rutor, gärna runt bagageutrymmet men ännu hellre runt bagageutrymmet och bakdörrarna. I mitt fall fick vi inte med det pga neddragningarna i kampanjutbudet men vi kör med original solgardiner runt bagageutrymme, får se hur de ser ut - blir det för fult får man väl sätta dit film istället.
Hur är toningen? Är det progressiv / övergående på något sätt? Det är väl inte så snyggt t.ex. med bakrutor i svart och sedan klarglas vid förarsätenas rutor.
Användarvisningsbild
av StringerBell
petkas skrev:det är 25% i övriga rutor :wink:
Fast jag skulle i så fall vilja ha 75% (eller vad nu maxvärdet är) - 50% (baksäte) - 25% (fram)
Användarvisningsbild
av micke011
Reneras skrev:Ingick tonade rutor i paketet?, min beställdes för snart 3 veckor sedan, ingick det då?
Volvo V70 2,4 D buisness momentum
Toningen på 25% är såvitt jag vet standard på alla bilar, all annan toning är tillval och som bara kan beställas från fabrik. Solgardinerna är också tillval men kan väljas till i efterhand, tror de kostar dryga tusenlappen för bagageutrymmet, det finns även för bakdörrarna men det ville inte vi ha eftersom det inte funkar så bra när man hissar ner bakre rutorna (även om Volvo menar att det går bra upp till 90km/h).
Koppling föll i golvet

Detta hände mig april 2023 med min 2017 Volvo[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öpp[…]

Bifogar bild från instruktionsboken.

Oljeläckage V70n 2001 2,4t

Hej på er! Första gången jag post[…]