Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
VolvoB20 skrev:
halmstaden skrev:Du kan väl lägga upp några bilder på din nya kärra också? :-)-)
Vad varvar den på 6an i olika hastigheter?
Det kan jag göra.
Ser bara en bild på undersidan av bilen.. vart är resten ? ;)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Hmmm är ju bara en vanlig volvo.... finns ju tusentals så speciellt originell är den ju inte.

Bilen ser ju mer svart ut än svartmetallic som det ju är.

Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av halmstaden
Tack för bilderna, rätt snyggt med utblåsen tycker jag. :D Någon bild på ratten? Hur var det med utväxlingen på 6an då?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
halmstaden skrev:Tack för bilderna, rätt snyggt med utblåsen tycker jag. :D Någon bild på ratten? Hur var det med utväxlingen på 6an då?
Har ingen bild på ratten men ekrarna som går ända ut på rattkransen är rätt irriterande om man som jag ofta styr med handflatan vid fickparkering eller när man låter ratten löpa mellan fingrarna så slår det i händerna.

Bild

Ska kolla utväxlingen snarast :mrgreen:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
halmstaden skrev:Tack för bilderna, rätt snyggt med utblåsen tycker jag. :D Någon bild på ratten? Hur var det med utväxlingen på 6an då?
2000 rpm på 6:an ger 108 km/h....

Någon som har några förbrukningssiffor att redovisa (vid pumpen, inet färddator)?

Svagt att volvo aldrig kan bygga en färddator som visar rätt, min nya visar lika fel som alla mina tidigar volvo har gjort, det kan fan inte vara rocket science ?:-/
Användarvisningsbild
av kave
VolvoB20 skrev:

Någon som har några förbrukningssiffor att redovisa (vid pumpen, inet färddator)?

Svagt att volvo aldrig kan bygga en färddator som visar rätt, min nya visar lika fel som alla mina tidigar volvo har gjort, det kan fan inte vara rocket science ?:-/
Här är min bil, komplett med vad färddatorn visar. Sämsta färddatorn hittills vad gäller snittförbrukningen.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/327526.html
Användarvisningsbild
av Guligan
Volvo B20, hur länge fick du vänta på din bil? Verkar ha gått ganska snabbt till leverans?
av Arese
kave skrev:
VolvoB20 skrev:

Här är min bil, komplett med vad färddatorn visar. Sämsta färddatorn hittills vad gäller snittförbrukningen.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/327526.html
Det var riktigt hemskt vad törstig den var, manuell dessutom. Svårt att få den att snurra runt för 6,50 milen...

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Guligan skrev:Volvo B20, hur länge fick du vänta på din bil? Verkar ha gått ganska snabbt till leverans?
Beställde bilen en vecka efter att Volvo släppt MY10 och fick sedan bilen i förra vecka, då hadebilen stått en vecka hos ÅF.
Användarvisningsbild
av kave
Arese skrev: Det var riktigt hemskt vad törstig den var, manuell dessutom. Svårt att få den att snurra runt för 6,50 milen...

Mvh
Arese
Tja, du kan ju köra en "compare" med andra så ser du att det är rätt normalt. Precis som för motsvarande tyska bilar.

Som sagt, detta är verklig förbrukning, inte upp och ner till fjällen med svärmor och en kartong ägg under gaspedalen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Laddbox

Hejsan Jag funderar på en ny Volvo hybrid oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]