Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matzen10
Om buller kan sägas att den är lite tystare än BMW X3. Mätning iofs gjord på rull så det kan säkert stämma att en del uppfattar motorljud vid gaspådrag ;-).
Men att komma under premiummärket BMW i ljudkomfort i jämn hastighet är inget annat än väldigt bra, tycker jag.
Testdata finns på 6:e sidan här (välj "Ladda hem" så öppnas ett nytt fönster): http://www.automotorsport.se/biltester/ ... City+slick.

M V H
---> Matzen
av Linqid
Såg idag en XC70 II med 2.4D AWD emblem på bakluckan. Antar att det satt en 175-motor under huven. Är det tänkt att den ska komma i XC70 nu också? Helt plötsligt blir ju motoralternativen till XC70 attraktiva även i jämförelse med konkurrenterna; T6, D5 205 och 2.4D 175. Låter ju helt klart bättre än den soppaslukande 3.2 och den gamla dieselfemman..
av Amli
Linqid skrev:Såg idag en XC70 II med 2.4D AWD emblem på bakluckan. Antar att det satt en 175-motor under huven. Är det tänkt att den ska komma i XC70 nu också? Helt plötsligt blir ju motoralternativen till XC70 attraktiva även i jämförelse med konkurrenterna; T6, D5 205 och 2.4D 175. Låter ju helt klart bättre än den soppaslukande 3.2 och den gamla dieselfemman..
Intressant! Det har jag inte ens hört talas om. Men det är ju ett välkommet tillskott. Ju fler alternativ dessto bättre. :-)-)
av Linqid
Amli skrev:
Linqid skrev:Såg idag en XC70 II med 2.4D AWD emblem på bakluckan. Antar att det satt en 175-motor under huven. Är det tänkt att den ska komma i XC70 nu också? Helt plötsligt blir ju motoralternativen till XC70 attraktiva även i jämförelse med konkurrenterna; T6, D5 205 och 2.4D 175. Låter ju helt klart bättre än den soppaslukande 3.2 och den gamla dieselfemman..
Intressant! Det har jag inte ens hört talas om. Men det är ju ett välkommet tillskott. Ju fler alternativ dessto bättre. :-)-)
Samma här, inte heller hört något om det så man blev ju lite förvånad. Första tanken var att någon bytt emblem, men det var en liten karavan på två likadana, vita XC70 varav ena var med det lilla emblemet som gjorde mig nyfiken. Men som du säger, ju fler alternativ desto bättre! :-)-)
Användarvisningsbild
av henka35
Linqid skrev:
Amli skrev:
Samma här, inte heller hört något om det så man blev ju lite förvånad. Första tanken var att någon bytt emblem, men det var en liten karavan på två likadana, vita XC70 varav ena var med det lilla emblemet som gjorde mig nyfiken. Men som du säger, ju fler alternativ desto bättre! :-)-)
En DRIVe version?? Borde inte vara långt borta om den rullar med emblem och allt på vägaran.

//Henrik
av Linqid
halmstaden skrev:Ägare Volvo Bil Gbg? Reg nr?
Tyvärr, jag körde och det var mycket trafik, en ren slump att jag noterade det. Bilnörd som man är. :)
Användarvisningsbild
av halmstaden
Vad är viktigare än att fånga ett regnr?? :lol: Trafiken kan väl vänta..
Var någonstans var det, kring gbg?
av Linqid
halmstaden skrev:Vad är viktigare än att fånga ett regnr?? :lol: Trafiken kan väl vänta..
Var någonstans var det, kring gbg?
Fiskebäcksmotet, riktning Frölunda. Kan man gissa att de kom från bron och Torslanda..? :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering