Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

~Kalle~ skrev:..och sen så finns ju ett klämskydd så risken att någon skadas är inte så stor...
Men klämskyddet sitter i listen på "bilsidan" och inte i luckan. Har själv provat att chansa på att hinna hämta ytterligare en patchkabel från bilen när luckan var på väg igen, ingen större skada skedd men den person som stod på parkeringen och tittade såg ut att ha väldigt kul åt min lilla tur nedåt med luckan :)
Ja motorn är stark. men den har inbyggt klämskydd även i själva stängnings systemet, så går det för trögt så vänder luckan.

det finns säker nån pytteliten risk att bli stämd i USA, därför går det inte (en gissning)
mikeS80 skrev:
gustav22 skrev:DET FINNS EN KNAPP TILL VÄNSTER OM RATTEN SOM SER EXAKT LIKADAN UT SOM DEN SOM SITTER PÅ BAKLUCKAN. TRYCK PÅ DEN OCH LUCKAN STÄNGS.
Ja, det skulle vara en enkel lösning om det vore sant…

Visst !!! ??:-/ Undrar vilken bil som det egentligen går att stänga med knappen till vänster om ratten!!! att det går att öppna med den knappen är nog alla överens om!!??? Det är nog "bara" att inse det ända sättet det går att stänga luckan är manuelt (handkraft) eller med knappen på luckan!!!! allt annat är det något lurt med!!! :-DD
Eller genom att backa lite hastigt så den börjar stängas, men det känns lite väl vanskligt ;)
VedbändeRidläger skrev:
jasu50 skrev:
D2- skrev:Ja det går det, men inte officiellt!

Jag har så på min... :D
Är det möjligt att delge denna inofficiella metod :?: :D
Kanske man kan koppla till torkar intervallen!??
NJa, det är väl ingen bra idé. Kör man på högsta läget är det ju risk att luckan börjar flaxa och lyfter bakänden på bilen... :-O)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Hej! Jag har köpt en Volvo V60 T3 R-Design 20[…]

Tysta sommardäck V90

Primacy 5 får ju annars väldigt br[…]

Det bör helst vara en automat eftersom just k[…]

Med eco-läget behöver man givetvis kopp[…]