- ons 05 dec 2007, 11:02
#155271
Men det är klart, kör man regelbundet i hela Europa och anser sig behöva uppdatera allt på en gång så är det relativ prisvärt..
"Täckning" som du kallar det är ju för övrigt samma, under förutsättning att man har samma kartleverantör.
Men som sagt tidigare, Volvos RTI är ett av de bättre integrerade navigationssystemen i bilvärlden, men när väl fungerande GPS:er för bilbruk idag kan hittas för strax över en tiondel av priset för den integrerade så är den idag hopplöst fel prissatt... Och det gäller väl troligen resten av bilvärlden också..
Man kan ju undra varför Volvo ger sig in i samarbetet med Garmin, kanske för att man insett att man kommer att/har tappat försäljningen till dem som levererar "vanliga" GPS:er...
/Thomas
Ska man uppdatera hela europa (eller nästan hela europa) så får man pröjsa minst 1000kr vilken GPS du än köper. Så Volvo är inte så dyra. Sedan har Volvos RTI GRYM täckning nere i europa. Den har aldrig svikit mig, varken i Sverige eller långt nere i europa.Till t.ex Garmin så kan man välja att köpa uppdatering bara till den del man önskar, och behöver då inte köpa/uppdatera alla kartor varje gång. Vad kostar Volvos i dagsläget? 3500:-? Och båda använder Navteq..
Men det är klart, kör man regelbundet i hela Europa och anser sig behöva uppdatera allt på en gång så är det relativ prisvärt..
"Täckning" som du kallar det är ju för övrigt samma, under förutsättning att man har samma kartleverantör.
Men som sagt tidigare, Volvos RTI är ett av de bättre integrerade navigationssystemen i bilvärlden, men när väl fungerande GPS:er för bilbruk idag kan hittas för strax över en tiondel av priset för den integrerade så är den idag hopplöst fel prissatt... Och det gäller väl troligen resten av bilvärlden också..
Man kan ju undra varför Volvo ger sig in i samarbetet med Garmin, kanske för att man insett att man kommer att/har tappat försäljningen till dem som levererar "vanliga" GPS:er...
/Thomas
Insert punchline here !_____________________________