- lör 03 nov 2007, 14:08
Steff 99 skrev:Om man upplever att en låda växlar bra eller dåligt beror också på vilken erfarenheter och krav man har på tekniken, det finns de personer som inte bryr sig eller inte har känslan av hur det borde vara.Vadå förneka problem?? Menar du att jag förnekar att Volvo har problem med sin automatlåda? Körde en BMW, som jag skrev tidigare, mellan Jönköping och Norrköping! Var det fel på den BMW jag körde också när jag tyckte att BMWn fungerade utmärkt på samma sätt som Volvo med automat?? Nej det är inte acceptablet att Volvos atomater inte växlar bra och det är varje förare som avgör detta. Jag tycker man skall ta kontakt med Volvo för att få en förklaring och att man rättar till problemet om man har sådana! Volvo har inte bara moraliskt utan även ett juridiskt ansvar! Men kan det vara så att automaten passar bättre till vissa motorkombinationer? Jag har i alla fall inget att anmärka på även om det råkar vara en Volvo!
Dessa personer kommer aldrig att besöka ett forum som detta och ge sin syn.
Men att vissa här på forumet verkar att förneka problemen med aut lådorna verkar lite konstigt, här framkommer det tydligt attt problemen är så stora och allvarliga att man vill byta märke.
Det hjälper inte att vissa då skapar en debatt om det verkligen är så eftersom "min" låda uppför sig som världens bästa aut låda.
Det borde var bättre för dessa personer med problem, om ni kunde samla info från andra med likartade problem och konfrontera Volvo med detta och kräva åtgärder.
S80 3,2 AWD Sumsum