Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
Biltema kör samma race, "Möter följande specifikationer"
olja2.png
olja2.png (28.16 KiB) Visad 265 gånger
av KalleJ
Cotag skrev:Biltema kör samma race, "Möter följande specifikationer"
olja2.png
Åter igen rekommendera något för och påstå att något uppfyller en specifikation är två olika saker.
En har juridisk bindning den andra inte.
av Yaniz
Tompan60 skrev:
KalleJ skrev: lör 17 feb 2024, 13:53 Jag tvekar inte på att oljan fungerar till vardagskörning. Frågan är hur oljan beter sig vid extremfall typ upprepade accelerationer till 200km/h, tungt släp upp på fjällen med optimerad motor en varm sommar osv.
Finns inget att förlita sig på förutom Mannols ord att oljan faktiskt uppfyller kraven de påstår.
Verkligen. Du borde vara mer försiktig i din körning 200 km/h uppför fjället. Dessutom med släp. Låter helt livsfarligt ju....
Dessutom med upprepade accelerationer till 200km/h med tungt släp på fjället. Dig vill jag inte möta på fjället, kan jag säga. Vetefan om någon motor håller för det i längden med dyraste oljan på marknaden. Hursomhelst, jag har kört fyra säsonger med just den oljan i min V70 (B5254T6). Har funkat över förväntan bra. Står det A5 på dunken så möter den min specen för A5. Hur det är med additven är dock en annan historia.

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]