Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har keramiska belägg från ATE på originalskivorna.
Funkar typ som vanliga, men du får noll bromsdamm på fälgarna. Sen upplever jag att fälgarna inte blir lika varma vid hårdare körning, men det kanske bara är inbillning... :-)
ser ut som nån som anammar ecodriving och aldrig rör bromsen :-) mina skivor ser fan ut som nya efter snart 8k mil, men så slipas de dagligen, bytt belägg 2gg rean bak på 7000mil och en gång fram
Derank skrev:ser ut som nån som anammar ecodriving och aldrig rör bromsen :-) mina skivor ser fan ut som nya efter snart 8k mil, men så slipas de dagligen, bytt belägg 2gg rean bak på 7000mil och en gång fram
Gubb-eco Bild
Jepp sådär ser de ut sent på vintern ibland när man inte rör bromsen pga all snö o slask. Men så fort det är torrt ute och man bromsar mer brukar de se bättre ut.
EBC har fungerar riktigt bra för mig. Däremot var ATE ceramic lite av en besvikelse. Fick ingen bra pedalkänsla och skivorna hölls aldrig "rena" på hela slitytan. Fördelen är obefintligt med bromsdamm på fälgarna.
Svågerns Ate skivor med Ceramic belägg ser inte heller så fina ut efter ett år.
Brembos HC skivor med lackade nav tillsammans med Brembo Xtra beläggen håller riktigt hög standard. Dom tål betydligt med stryk än originalgrejerna. Skivorna ser knappt ansträngda ut efter lite hård körning.
Jag beställde 316 mm men på min V70 D4 2016 satt 300 mm tydligen :-/ :-/ Så jag har en uppsättning 316 med tillhörande belägg av märket Bosch om nån vill ha. Beställde på AUTODOC o retur kostar en del då det betalas av köparen

Verkar vara TMAP sensorn, enligt felbeskrivningen.[…]

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]