Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En finess med forum av den här typen är att även andra, som har samma problem, kan läsa förslag på lösningar. Även om de har samma problem kan de ha helt andra värderingar gällande vilket av de olika förslagen på lösningar som är att föredra.
Du kan ju lätt hoppa förbi de förslag som inte stämmer med din egen övertygelse, oavsett vad den är baserad på. För alla andra är tråden alltså bättre, eftersom den innehåller mer information i ämnet än vad du valde att fråga eller bry dig om.
av Adder
apersson850 skrev:En finess med forum av den här typen är att även andra, som har samma problem, kan läsa förslag på lösningar. Även om de har samma problem kan de ha helt andra värderingar gällande vilket av de olika förslagen på lösningar som är att föredra.
Du kan ju lätt hoppa förbi de förslag som inte stämmer med din egen övertygelse, oavsett vad den är baserad på. För alla andra är tråden alltså bättre, eftersom den innehåller mer information i ämnet än vad du valde att fråga eller bry dig om.
Av tre sidor gav två st relevanta svar de bl a du höll på med vet jag inte och tillförde 0. Mest din besserwisser mätare gick i toppen..
av Adder
volvofantast skrev:Man kan programmera bort dom om man vill
De var ju inte aktuellt då jag enbart ville få ett textfel istället för full utslag och tjut. Så bästa ägare bara kunde plugga i säkring eller kontakt om denna ville åtgärda de.
av least
Adder skrev:Av tre sidor gav två st relevanta svar de bl a du höll på med vet jag inte och tillförde 0. Mest din besserwisser mätare gick i toppen..
Adder, om du inte vill ha avvikande åsikter så kanske du ska starta en blogg?
Dvs en plats där du bestämmer till fullo vad som gäller.

Detta är ett forum för Volvo-bilar och vi som skriver här har våra personliga åsikter och svarar självklart utfrån dessa värderingar.

Hur hanterar du "besvärliga" åsikter från "puckon" i vardagen?
Det enda hjärndöda i tråden är att du vägrar inse att det finns olika åsikter om samma sak. Nu hittade du ju ändå någon av de 4% (enligt din egen statistik) som inte brydde sig, och som därför köpte bilen ändå. Så affären blev genomförd i alla fall.
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-1917)[…]

Elproblem i baklucka

Jag gjorde den här fixen på min i f&oum[…]

Menar du den som man sätter i delen som sitte[…]

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]