Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Kan inte den här tråden få handla om V70 och inte "V90s baklucka - lutar den för mycket?" för typ fjärde gången?
av andersuw
Jo fast TS är uppenbarligen intresserad av hur man skall se på V70 just i ljuset av V90 och hur den är beskaffad.
av andersuw
Exakt. Inget tidigare skifte på den svenska "kombitronen" har ju heller inneburit att den äldre modellen fallit som en sten bara för att det dykt upp en ny. Fram till dess att V70N lanserades var det ju till och med så att Volvo regelmässigt fortsatte att tillverka den äldre modellen ett antal år efter att den nya lanserats och det fanns förstås en anledning till det.
av refbob
mortimer skrev:Trevligt och intressant med alla input.
Tycker överlag att Volvo har gjort två stora missar när de ersatt V70 med V90 där de glömt oss familjer som behöver stort bagage, glömt prislappen för vad mångas har råd med när de behöver en kombi. Känns som den är byggd för fjollor och chefer. Näh, det finns stor risk att jag lämnar Volvo som bil.
Kan inte annat än hålla med i denna kommentar. Visst är V90 en snitsig bil. Men oj så dåligt utnyttjad. Jag provsatt en V90 i baksätet med soltak. Jag hade 2 cm till godo för huvudet. Håret tog i taket. På min XC70 har jag hela handen till godo. Och det som blev mitt avgörande när jag valde Volvo II för 3:e gången nämligen det praktiska formatet har man trollat bort. Fick välja mellan Audi, mercedes och BMW. Men ingen hade bättre kombination av utrymme och komfort. Mercan låg bra till men det föll på att den upplevdes som en ännu äldre bil än Volvo och spaken till automatlådan på ratten är helt bakom flötet. Så nog kan du lugnt köpa en Volvo II eftersom det är många hundägare och barnfamiljer som kommer att vilja ha bilen efter dig.

Hade likadant problem på vår 2010 2.4 […]

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]