- ons 16 nov 2016, 23:36
#1126110
Camel skrev:@rid54: Jag är helt överens med dig om frihjulet. Hoppas inte mitt inlägg blir missförstått. Språknivån speglar inte mina känslor i detta ämne.
Som jag skrev anser jag inte att det är någon big deal om multiremmen oförutsett ger upp. Det jag vänder mig emot är att man genom avsaknad av skydd för kamremmen riskerar att haverera hela motorn för en så bagatellartad sak som brusten multirem. Brusten multirem är faktiskt något som man måste räkna med och det är inte bara Volvo som har problem. Men jag kan inte acceptera att det ska dra med sig kamremmen helt i onödan bara för att man struntat i ett skydd. Som jag skrev anser jag dessutom att det är trafikfarligt. Plötsligt motorhaveri mitt under en omkörning med bortfall av motorkraft som följd och risk för låsta drivhjul är inte att leka med. Det finns biltillverkare som tvingats återkalla bilar för mindre problem än så här.
Som jag skrev tidigare så skulle volvo fan i mig ta iden från den här engelske kille och tillverka de här skydden och sälja/goodwill:a till vettig peng
Men faktum är att man kortsiktigt gör pengar på det här men långsiktigt devalverar märkets värde...
För att inte tala om säkerhetshyckleriet i sammanhanget som Camel mycket riktigt påpekar, antag att ett haveri inträffar i USA som man kan hänvisa dill ovan nämnda orsak...
Amazon 61,142 -68, ols98-cab69, Diplomat Cope-66!! 544 Sport -65 144-69 164E -73,264F -76,P1800 67,BMW, 740 85 745 88 745GLT90 V70LT 99 V70lt 02 Delta88 cab 455 70 Mustang GT Cab-05 V70 2.4d my10 x 2 och my12 d3 v90 t5 17 xc70 d5 2015