Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
För fan jag kan väl inte vara ensam om att ha stött på det här problemet???
av oldtimersmc
Cox skrev:Du är ett unikum vad det verkar Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja verkar inte bättre, jag får testa att koppla ur styrboxarna.
av Schmoyoho
oldtimersmc skrev:För fan jag kan väl inte vara ensam om att ha stött på det här problemet???
Vad sa verkstaden som felsökte bilen? Fanns det några felkoder i VIDA och vilka var det i sådana fall?
av fredriknilsson
Att bilkonfigurationen försvunnit från CEM är osannolikt om bilen fungerar bra i övrigt. Försök få bilen läst på felkoder med Vida och en DICE. Det är en bit till Borlänge, men jag hjälper dig gärna!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av oldtimersmc
Har ett späckat schema... Har inte varit på felsökning kommer så snart jag får tid att visuellt kolla att allt sitter där det skall (sladdar kontakter mm) sen så vida har en bekant som har en sådan.
Har 4 bilar som tarvar uppmärksamhet 2st v70 en mustang och sedan en timtjuv till Oldsmobile som drivit mig till vansinne, lagat allt på den men nu så verkar den...+ jobbar som en gnu och som krydda på det föreningsmänniska o ägare till 2 st varulvar som kräver massor med energi 2-3 timmar ute i friska /dagligen.
Försöker även att bli hyfsad pistol/revolverskytt vilket kräver några hundra skott i veckan.

Alla som har 2 garage vet att det inte går att få in ens en cykel i ngt av dessa, nu så skall jag försöka få in en 570X206 cm 1969 Olds98 cab i ett av dem+ en musse cab i det andra
av Daniel73
Är batteriet togs bort,fick den 5-10 min med avslagen tändning så att alla datorer kunde avsluta och spara innan strömmen försvann?
av oldtimersmc
Daniel73 skrev:Är batteriet togs bort,fick den 5-10 min med avslagen tändning så att alla datorer kunde avsluta och spara innan strömmen försvann?
Japp backade in bilen i garaget och plockade fram erforderliga verktyg så det tog sin tid...
lossade även kontakterna till databoxarna för att kunna vika undan dessa kabelstammar.
Användarvisningsbild
av Funk
lossade även kontakterna till databoxarna
Det känns spontant som att felkällan kommer av det...

/Thomas
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]

Dragvikt 850 vs. 940?

Förstärkningssats fanns till 850. Med de[…]

B30a i en 740?