Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Slasse skrev:SAMTLIGA av de fem andra bilarna (alla Volvo) som blev av med hjulen i garaget fick tillbaka dom inom några dagar. Dock så hade de Volvia som försäkringsbolag och de anlitade en annan verkstad tydligen. Allt jag vill är att få en tid på ett ungefär när min bil kan tänkas vara klar... saknaden av Volvis är stor :(
Sådana här saker är för mig ett avgörande skäl till att försäkra just bilen hos Volvia. Även om andra bolag vore lite billigare (vilket de hitintills inte visat sig vara; jag ber dem alltid räkna när de ringer och de har hitintills inte lyckats räkna fram något billigare) skulle jag tveka att byta till något annat. Det är ju så fantastiskt mycket smidigare att bara ha med en part att göra i de här sammanhangen: Man åker till sin Volvo ÅF som med vilken annan reparation som helst. Enda skillnaden är att man enbart betalar självrisken, inte hela kostnaden, när man hämtar ut bilen. Har aldrig haft det minsta strul med detta. Nu har det dessbättre inte handlat om några mängder av försäkringsskador för min del men en och annan har det förstås ändå blivit med åren.
andy78 skrev:I vilket område skedde detta, kan ju vara intressant att veta.
Eller inte tänker jag om någon som planerar en räd läser detta :wink: De är ändå i samtliga områden, där det finns dit kommer de
Micce1980 skrev:
Eller inte tänker jag om någon som planerar en räd läser detta :wink: De är ändå i samtliga områden, där det finns dit kommer de
Jag tänkte lite på samma sak här. Det är i anslutning till Södermalm i alla fall. :)
andy78 skrev:Ingen här som märkt upp sina fälgar med något litet sträck eller märke på specifika ställen med lite färg eller annat, bra om de dyker upp på tex blocket.
Kanske tid att införskaffa en DNA-penna
Läste för bara några veckor sen i en volvogrupp på Facebook om en snubbe som blev av med prylar från sin V70 i ett parkeringshus. Tror det var lite r-designgrejor. Polisen hade inget att gå på så de gjorde inget. Någon dag efter dök det upp likadana saker på Blocket, inga konstigheter, det gör det ju hela tiden. Men det var i närområdet, så han åkte dit och bad att få kolla på prylarna. Glad i hågen blev han när han såg märkningen han gjort. Gick ut därifrån, ringde snuten och happy ever after.

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk

@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag li[…]

Om du inte gjort det ännu, ta loss den klena […]

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]