Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag tycker du får ett andra utlåtande. Det finns väldigt få människor i världen som klarar att bedöma att det är en foderspricka istället för blockpackning eller topp genom att stå framför bilen.

Ska du ändå lägga ut 50+, så få ett pris på jobbet, dra den därifrån, till nån som demonterar toppen åt dej och verifierar spricka, och dra den isf tillbaka. Vad kan du få betala, 5k totalt? Demonteringen skulle man kunna klara på ett par timmar, 3-4 i normal takt.
Får känslan av att nån safear. Men jag kan förstås ha fel.

Jag antar att det är rolf ericsson? Vad har du att förlora på att ta den till exempelvis bilkompaniet?
av mattish
benton skrev:Jag har nu pratat med Volvo igen och han sa att det skulle vara onödigt att plocka isär motorn för att det ÄR en spricka.
Orsaken var att den byggde tryck i kylsystemet för fort.

Han sa att jag är ju kund så om jag vill att dom tar isär motorn så gör dom ju det men han "tror inte för fem öre" att det är topplockspackningen.
Det skulle bara vara en onödig kostnad och jag skulle ha en bil som inte funkar.

Så hur sjutton ska jag göra?
Byt verkstad!
Varför måste du ha den på en Volvoverkstad? Kontrollera om det finns någon duktig skruvare i närheten..

Här kanske :) _dpf.JPG

Ladda från hushållsuttag ej att rekomm[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Ja, t.ex. etanol fryser vid -114, isopropanol -89.

Jag kan försöka kika på det,