- mån 28 mar 2016, 14:40
Inte så stort problem i södra sverige kanske.
Vet inte om det är bättre i min -13 men i min -04 utan värmare funkade det helt enkelt inte flera mil motorväg innan tempen var uppe och så fort man saktade in så sjönk tempen.
Kommer aldrig mer köpa en Volvodiesel utan värmare, flera andra bilmärken har ju liknande en del har elpatron för att få upp värmen, men dom flesta premiummärken har ju nån form av tillskottsvärmare.
joel80 skrev:Jag kollade flera gånger.. Mellan 0 till -5. Då var skillnaden bara några få km. Jag har ca 4km ut till motorvägen.. Med auto på var det ca 70 grader när jag kom dig.. Utan var det ca 55 grader. Efter 1-2km på motorväg var det 70 grader även utan.. Aen steg båda rätt sakta och det var ingen större skillnad.Jo men när det blir kallare då?
Normalt förvärmer jag med värmaren så jag ändå startar med varm motor/kupé,en låter auto-läget vara avstängt.
De gånger man t.ex bara ska flytta bilen eller köra väldigt kort sträcka kan det inte vara bra för värmaren att starta upp och inte hinna bli varm. Det gör så den sotar igen snabbare.
Inte så stort problem i södra sverige kanske.
Vet inte om det är bättre i min -13 men i min -04 utan värmare funkade det helt enkelt inte flera mil motorväg innan tempen var uppe och så fort man saktade in så sjönk tempen.
Kommer aldrig mer köpa en Volvodiesel utan värmare, flera andra bilmärken har ju liknande en del har elpatron för att få upp värmen, men dom flesta premiummärken har ju nån form av tillskottsvärmare.
- By perhall