Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ER skrev:Är stor skillnad mellan krusglaset 08-13 och klara glaset på facelift 14-16, lika stor som på S60/V70N med facelift lampor bak som även dom fick krusglaset utbytt mot klart glas som tar bort mindre av ljuset pga glaset i sig.
Hmm. Eftersom jag tycker backljuset är rätt kass på min -15 så måste det ju i så fall ha varit helt bedrövligt på MY 08-13.
ER skrev:Dessa "100W" skall man ta med stor nypa salt som allt annat med LED.
Ja jag vet att dessa siffror tenderar att vara lite uppblåsta. Men hoppas kan man ju alltid. ;-)
Micksson skrev:http://imgur.com/sRdn59k
Är det bara jag som tycker det ser konstigt ut när man lyser upp vägbanan 3-5 meter bakom bilen med nummerplåtsbelysningen som der vore värsta extraljusen.

Ser helskumt när de kör förbi på vägen utanför, man vet knappt om de kör frammåt eller bakåt.
VolvoB20 skrev:
Är det bara jag som tycker det ser konstigt ut när man lyser upp vägbanan 3-5 meter bakom bilen med nummerplåtsbelysningen som der vore värsta extraljusen.

Ser helskumt när de kör förbi på vägen utanför, man vet knappt om de kör frammåt eller bakåt.
Jag håller helt med dig, ser konstigt ut..
Krollspell skrev:
VolvoB20 skrev:

Har ni beaktat vad Micksson hade att säga om saken här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5#p1047856
Krollspell skrev:
VolvoB20 skrev:

Ser bättre ut än två punkter som original ger och inte lyser upp skylten godtagbart, om det sen är pissgul eller fjollblå färg med lösa LED:s spelar ingen roll då det ser omodernt ut med svagt upplyst skylt där hela ej är upplyst.
Ser man inte åt vilket håll det går enbart pga att det lyser lite vitt bakom bilen bör man lämna in lappen omgående.
Det är väl inga problem med original skyltbelysning?
Bilen är ju inregistrerad med den belysningen och då får man väl anta att den anses tillräcklig i lagens mening.
Med en del diodlampor i skyltbelysningen har du ju arbetsbelysning 5m bakåt eller så.
Inte för att det bländar, men snyggt är det inte.
Men det finns diodbelysningar som är mer "lagom", och belyser skylten och inte så mycket mer.
Är inte snyggt med mörka fläckar på skylten som original och svagare LED:s ger så det ser inte ens mindre bra ut, ser bedrövligt ut så det är inte tillfredställande belysning på långa vägar då man måste gissa vad det står i det mörka fältet, bättre att tydligt se vad som står. Bara för det blir lite spillljus på backen direkt bakom bilen så är det inget att vara rädd för, OM man inte har nåt att dölja dvs som många verkar ha och inte vill visa regnumret TYDLIGT som sig bör. Men det måste vara samma typer som slickar röv eller "måste" köra minst +15km/h för fort i alla väglag och tider oavsett övrig trafik.
Klart modernare och snyggare med klart upplyst än undermåligt som "justerade LED:s" och för svaga LEDs i för blå färgskala gör. Ser allmänt tajkon/påkladdat ut och då gör man bäst att behålla glödlampan för LED gör ingen nytta i det fallet utan tvärt om försämrar synbarheten.
Dessa moduler ger ingen belysning 5m bakåt, dom lyser precis lagom så hela skylten syns som sig bör. Att lösa LEDs kan lysa 5m bakåt pga för starka i verkligheten trotts "motsvarande 10W" är ju ytterligare en nackdel för lösa dioder förutom usel livslängd i skyltbelysningen.
Nästan alltid som det ser blåare och starkare ut på bild än i verkligheten när man fotar LEDs.

För övrigt är det en påfallande usel ton från en del i den här tråden. Skärpning.
@ER
Tidigare i tråden skulle du koppla dina extra backljus så att du kunde blända dom som kom för nära (enligt din subjektiva uppfattning). Nu skall du helt plötsligt belysa skylten m.m. långt mer än nödvändigt, det lär väl ändå inte vara någon som ser den skylten efter att ha blivit bländade?
Nu kan du ha tråden för dig själv så blir det så bra så...
Får förtydliga att det inte är (på ren svenska) 'svinstarkt' ljus från mina lampor i regbelysningen, men det är fylligt och brett. Ingen bild i världen skulle ge rättvisa mot det mänskliga ögat i verkligheten. :)
Sen vet jag inte om en vit bil kanske skiner lite extra för det syns rätt bra på stötfångaren får jag erkänna men på marken bakom lyser det inte nämnvärt.

Bilen känns modernare jämfört med det trötta ljuset som sitter där från fabrik. Trist att inte backspeglarna lyser i någon liknande färg. Får fixas till våren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 28

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]