Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

keroan skrev:Har själv en sån där wifi-router. Den funkar fin-fint i bilen. Nackdelen är att den sänder endast wifi, ej bluetooth, funkar ju bra att surfa med telefon, dator eller surfplatta. Men det går ej att streama till bilen.
Men det går ju att vid behov ta ur sim-kortet i den och sätta i handskfacket, då kan man lyssna t.ex på internetradio eller använda internetkartan.
Hur menar du nu? Du använder den som extern router till bilens nät, streamar musik, info, appar etc. det som nu finns i Volvos system. Du väljer enkelt i bilens meny. Det är ingen skillnad mot att sätta i SIM-kortet i den inbyggda routern, förutom att du nu får 4G och att Voc systemet funkar 100%.
andersuw skrev:
Krollspell skrev:Jag har lagt den i muggfacket, finns ett bra 12v uttag där.
Jo jag vet att det finns ett 12V-uttag där. Men jag trodde du använde bilens USB-uttag för detta. Använder du istället en 12V-USB-laddare? I så fall vilken?

Jag köpte en 12 volts kontakt med USB uttag där kontakten i "princip" var platt, typ denna, minns inte exakt vilken jag har:
http://www.teknikmagasinet.se/produkter ... ddare-mini vilket gör att jag kan dra
igen luckan över mugghållarna även när jag laddar routern.
keroan skrev:Ok då är det nåt som jag har missat. Kan man streama wifi till bilens nät? Trodde att det bara gick med bluetooth.
Nej du ansluter den bara via Internettinställningar/Anslut via/Wi-Fi
Krollspell skrev:
andersuw skrev:
Krollspell skrev:Jag har lagt den i muggfacket, finns ett bra 12v uttag där.
Jo jag vet att det finns ett 12V-uttag där. Men jag trodde du använde bilens USB-uttag för detta. Använder du istället en 12V-USB-laddare? I så fall vilken?

Jag köpte en 12 volts kontakt med USB uttag där kontakten i "princip" var platt, typ denna, minns inte exakt vilken jag har:
http://www.teknikmagasinet.se/produkter ... ddare-mini vilket gör att jag kan dra
igen luckan över mugghållarna även när jag laddar routern.
Ja det var en sådan jag menade. Och ja, det är (för) trångt om utrymme om man vill dra igen luckan. Funkar säkert bra om man som du s.a.s. vill ersätta 12V-uttaget med ett USB-uttag. Om man däremot sätter dit en vanlig 12V-stickpropp med sladd på är det tji att stänga luckan. Jag fick göra mig en skarvsladd där stickproppen var särskilt kort och dessutom lite avsågad längst upp för att vid behov kunna använda uttaget med luckan stängd.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
keroan skrev:Ok :D Ska kolla i helgen, det är nåt jag missat.
:-)-)
MartinS skrev:Alla SOS funktioner går via det inbyggda kortet med hjälp av röstsamtal och sms som jag förstått det. Datatrafik däremot, som används för VOC's "komfortfunktioner" går via ditt egna sim om du har satt i ett sådant.
Jag beställde ett extra sim (tele2 on demand) till min bil, stoppade i det men har aldrig tankat kortet och VoC funkar som vanligt.

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]