Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Ja några kampanjer vill man ha. Lyckades få med gratis VOC och rabatt på R-Design. Det är i alla fall 28000kr billigare + den vanliga rabatten som blev ca 11%. Hade ja valt nån med AWD hade det blivit ännu mer förmånligt. Det är synd om dom som bara tittar på "Bygg din Volvo" dom vet ju inte att bilen blir betydligt billigare hos handlaren. Istället köper dom en Kia (S)
Användarvisningsbild
av MartinS
Fast å andra sidan har jag ännu inte sett någon handlare som hållit Volvos rekommenderade listpriser att utgå ifrån heller. ALLT är lite dyrare hos handlaren, som du sedan får rabatt på.

Jag tror att volvo långsiktigt skulle tjäna på att ha lite längre kampanjer, inte bara de som pågår i 2-4 veckor. OM man nu vill jobba med kampanjer över huvud taget. När man väl köpt en bil och ser alla nya kampanjer efteråt knyter det sig alltid lite i magen, även om man vid köpetillfället kände att det var en okej affär.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Volvo kör med uppblåsta priser på sina bilar för att kampanja, Business Edition kampanjen med momentumpaket & teknikpaket på köpet har pågått i snart tre år. Sedan år 2013.

Men nya modeller verkar Volvo va bra att hålla uppe priset på för det tog flera år innan de började komma med kampanjerbjudande på XC60
av Gabriel
joel80 skrev: Vinterdäcken bjuder volvo centralt på ja.
En handlare jag pratade med idag sa att Volvo centralt bekostade halva vinterdäcken, den andra halvan skulle tydligen handlaren själv stå för?
Användarvisningsbild
av Perra83
Gabriel skrev:
joel80 skrev: Vinterdäcken bjuder volvo centralt på ja.
En handlare jag pratade med idag sa att Volvo centralt bekostade halva vinterdäcken, den andra halvan skulle tydligen handlaren själv stå för?
Har ja svårt att tro. Läs på Volvos sida om de erbjudanden som finns. Dom är det ingen återförsäljare som påverkar eller drabbas av.
av pergrein
Stämmer att ÅF står för en del av vinterhjulen. Han visade mig summa som var ca 7000kr när jag beställde min bil på förra kampanjen...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Perra83
Gäller det bara däck eller är det andra kampanjer som handlaren får betala? Klart handlaren lägger på motsvarande så han går plus ändå.
av Niclas
Min handlare fick 8kkr i stödpengar för vinterdäck till en V70 i September, så jag tror absolut man ändå blir delvis påverkad av slutpriset ;)
av Gabriel
Jag gjorde affär på en xc70 tidigare idag och min handlare slängde med 16" med Continental dubbdäck utan kostnad.
I affärsförslaget var däcken upptagna till ett värde på 13384kr
Om jag hade velat ha 17" hade jag fått betala mellanskillnaden upp till 17"
Användarvisningsbild
av AndreasThn
Krollspell skrev:
Bosse78 skrev:
Perra83 skrev:Vill ni verkligen ha dom vinterfälgarna och däcken som ev. ingår? Sällan som dom faller mig i smaken. Ja betalar hellre och får det som ja vill ha.
Sålde dom som ingick för 8000:- så helt fel är det ju inte o få med även om man inte vill ha dom....
Ja lr så kan man lägga till 4 000 kr och välja 18" osv. osv. Det var inga problem. Inga problem heller att välja med lr utan dubb.

En bra kampanj som det bara är och tacka och ta emot.
La oxå till 4 kkr och fick 18" med Michelindäck.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]