Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nissesvolvo
Perra83 skrev:Ska montera LED på min vita bil nästa vecka. Köpta från Hova.
Det vill jag gärna se bild på när det är klart. Gärna för o efter bilder så man ser skillnaden tydligt, om du har lust alltså :D
Användarvisningsbild
av Perra83
nissesvolvo skrev:
Det vill jag gärna se bild på när det är klart. Gärna för o efter bilder så man ser skillnaden tydligt, om du har lust alltså :D
Fixar det!
Ska försöka leta på orderbekräftelsen om det kan stå nått om vilken färgtemp det är. Dom lyser rätt vitt.
Om dom skulle lysa för starkt är det väl inga problem att maskera någon av dioderna med silvertejp eller nått.

Dom är det som ja har.

http://www.hova.com/skyltbelysning-led-volvo/
Användarvisningsbild
av palmqvist
Perra83 skrev:
nissesvolvo skrev:
Fixar det!
Ska försöka leta på orderbekräftelsen om det kan stå nått om vilken färgtemp det är. Dom lyser rätt vitt.
Om dom skulle lysa för starkt är det väl inga problem att maskera någon av dioderna med silvertejp eller nått.

Dom är det som ja har.

http://www.hova.com/skyltbelysning-led-volvo/
Dom har 6000k i färgtemperatur
Användarvisningsbild
av palmqvist
Har de på min svart iofs men inte en tillstymmelse till blåstick
Användarvisningsbild
av TommyP86
Så här ser mina ut efter vintermånaderna. Monterades i april, och var hela i oktober. Tjejens är likadana... Tål alltså inte kyla. När jag upptäckte det hade jag lyckligtvis den andra typen hemma så testar dom istället. Rätt många att byta ut nu Bild
Och nej, dom är inte för hårt åtskruvade.
BildBild
De jag testar istället: https://www.ebay.com/ulk/itm/181845847684
Användarvisningsbild
av TommyP86
Mina var från aliexpress men tjejens är från nåt svenskt, minns ej var. De är dock helt identiska. Grejen är nog packningsmaterialet. Det drar åt sej vatten som sedan fryser och frostspränger plasten. Även den andra typen jag testar har samma material så har inte direkt höga förväntningar
Den typen som åtminstone vparts säljer har gummipackning som original. Jag byter nog tillbaka till originalhållarna och lösa led, blir bättre färg och ljusmängd. Eller om jag provar vparts insatser kanske.

EDIT: verkar vara samma packningar även i vparts...
Senast redigerad av 1 TommyP86, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Perra83
Lösa LED är ett riktigt lotteri. Mina som blinkade fick ja utbytta. Den nya började ryka :shock:
Det var Xenonkungens med Samsung nånting. Tänkte att dom skulle va bra med tanke på priset.

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]

Turbomätare 940

Slangen går väl från insuget. Bar[…]