Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
Hm, jag vill inte ens ha det glansigt på däcksidorna, ser allt annat än naturligt ut tycker jag.
VolvoB20 skrev:Klet o goja man stryker på plasten titt som tätt för den ska se svart ut i all ära.

Grunden är ändå att låta bli att bleka plasten i sig genom att undvika avfettning, kemikalier och solblekning.
Helt rätt, men hellre "goja" utan färg i sig än trams med färg som kladdar mer än ser snyggt ut då det aldrig blir riktigt jämt.
av Alexas
Kommer köpa BBV medlet och det i kombination med att tänka på att inte utsätta bilen för onödiga kemikalier och solljus gör att plasten förhoppningsvis känns fräsch ett tag framöver :)

Det har för övrigt kommit ett nytt avfettningsmedel från Sonax som ska vara mycket mer skonsamt mot plastdetaljer än traditionell avettning, åtminstone enligt de själva. Så om man trotts allt någon gång vill/behöver använda avfettning kanske man ska använda det skonsammaste.

http://www.sonax.se/Produkter/Xtreme-Se ... Avfettning
av Alexas
Då va pärlan hämtad! Oj vilken trevlig överraskning både motor och låda va. Kraft är där så det räcker, motorn känns inte alls strypt precis som vissa i tråden skrivit. Den känns rapp och fin.

Bilen kördes hem från Stockholm till Malmö, hela vägen 20 km/h över tillåten gräns på motorvägen, dvs 120, 130 eller 140. Förbrukningen landade på 6,6 l/100km utan att på något sätt anstränga mitt att köra ekonomiskt eller stänga av utrustning i bilen. Förbrukningen får anses vara klart godkänd, dessutom med 3 personer i bilen och bagaget fullt. Vid pump kanske den landar på 7 l/100km, återstår att se. Fortfarande bra för en så stor bil i de hastigheterna. Kommer framöver att göra tester på olika körsträckor och testa bränsleförbrukningen.

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]