Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
Det var du som frågade vilka simkort som fungerar.

Du pratade om 4G sim vilket jag misstänker är Nanosim det har annorlunda kontaktytor än mini o mikro men alla passar fysiskt då man får bryta de själv ur det stora plast kortet.

Köp ett kontant kort från en annan operatör o prova kan ju alltid vara hårdvarufel dvs fel bilens modem

Vilken operatör har du,
av aeer
Inget pin
Och det var säljaren som förklarade att simkort för 4g inte fungerade och tele2 säger att alla bara har simkort för 4g
Har även provat ett simkort från wifog utan att läsaren har hittat det
Och det är minisim som jag använder
Användarvisningsbild
av Slasse
Men vadå? Vad får ni för uppkoppling på http://www.bredbandskollen.se när ni kör hotspot i bilen? Jag hade ju tänkte att barnen kunde stream typ Netflix medan man åker? HSPA ska ju klara 7.2 mbit och HSPA+ typ 21 mbit.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Bild
Användarvisningsbild
av palmqvist
Funkar Bra med netflix till 2 plattor i baksätet + spotify frugan brukar oftast somna när vi kör längre :)
Användarvisningsbild
av rejsbo
Bilens hot spot är ju rena skämtet. Vilket jävla skit.
Jag lyssnar för det mesta på Tunein radio, och efter 5 till tio minuter så låser sig hela skiten.
Jag köpte ett externt modem, pillade i simkortet, och vips.... så lirade allt.
Där borde Volvo få stå för kostnaderna.
Undrar om det blir samma skitmodem i nya S/V90?....
Användarvisningsbild
av Perra83
Fick hem ett Telenorkort jag med. Det kopplade upp efter flera minuter men någon surf funkade inte. Står bara och laddar när ja går in på webradio mm. Har inte rört bilen sedan i måndags.
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]