Nu har jag äntligen fått bytt lagret på acn. Var lagerljud i mitt gamla så de kände som en nödvändig rep.
De gick över förväntan bra, trodde de skulle bli ett helvete med tanke på placeringen.
Började med att plocka av hjulet och innerskärmen efter man hissat upp bilen och självklart ställt den på pallbockar, även stora filt/plastkyddet till motorn ska undan.
Här hade jag skurit av remmen mellan servon och acn.
Jag lossade på kompressorn genom att skruva ur dom tre skruvar som har skalle nr 10mm.
Skruvade ur mitten skruven som håller själva ytterplattan, denna sitter med gänglåsning så jag og muttermaskin och körde undan den med. (Kom ihåg att göra rent hålet med gängtapp, missa de själv och lyckades dra av den bulten).
Själva plattan var bara att vicka så släppte den så fint. (Passa schimsen)
Här ser ni låsringen som håller frihjulet med de dåliga lagret.
Låsring borta och lagt på bra ställe ;)
Så nu är de samma visa där bara vicka dra rakt ut så kom hela hjulet så fint.
Själva magneten som suger åt sig ytterplattan mot frihjulet.
Gamla är fortfarande kvar i hjulet, här kändes att de var dligt när man snurra de. Fick slipa bort att låsningar lite grann bara är som små jack dom slagit i godset.
Borta bara rengöra med lite smärjelduk eller nåt så graderna efter låsningarna försvinner.
Använde en 33mm hylsa att knacka ur gamla lagret med.
Använde gamla lagret som verktyg när jag knacka nya på plats.
Gjorde några nya slaglåsningar med en dorn. Och montera tillbaka allt i omvänd ordning och provkörde.
Remmen är de ganska mycket jobb att få på då den är elastisk och saknar spännare, man fick lirka den fram och tillbaka och hoppa över på nästa spår.