Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja, eller en blank reflektion från en våt vägbana.
Roligast blir den om jag drar släp med kapell på en väg som är belyst från sidan av lågt stående sol. Då blir det en rejäl skugga av kapellet på vägbanan, och när den dyker upp blir BLIS bokstavligt talat rädd för sin egen skugga.
Ja, eller en blank reflektion från en våt vägbana.
Roligast blir den om jag drar släp med kapell på en väg som är belyst från sidan av lågt stående sol. Då blir det en rejäl skugga av kapellet på vägbanan, och när den dyker upp blir BLIS bokstavligt talat rädd för sin egen skugga.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Radarblis fungerar hyfsat, har aldrig haft en med kamerablis så har inget att jämföra med. Enda som är med radar är att det reagerar på mötande någon gång i månaden, men den missar som sagt aldrig ett skarpt tillfälle heller.
av FBKEeyore
Någon som beställt en Classic senaste veckan och fått besked om det blir BLIS eller inte?
Jag pratade med min säljare i slutet på förra veckan och då sa han att de inte kunde garantera BLIS om man beställde nu.
Han visste helt enkelt inte.
Enligt honom var det inte slut hos Volvo ännu, men de kunde inte garantera hur länge BLIS ingick.
av FBKEeyore
Nu vet jag inte hur säker informationen är från Volvo kundsupport, men fick följande svar:

"De bilar som beställs nu har inte BLIS funktionen. Vår underleverantör har avvecklat sin
produktion för detta vilket gör att vi varit tvungna att ta bort det ur vårt sortiment."

Ställde frågan vilket datum detta togs bort:

"Någon gång i slutet av april."
Hur går det med reservdelar då kan man undra ifall blir någon bit går sönder & man behöver byta någon del?
av Hawkx
Situationen ter sig lite märklig. Såg i engelskt volvoforum att BLIS leveransproblem var väl kända hos engelska volvohandlare redan i slutet av mars och man informerade sina kunder.
Varför Volvo Sverige har mörkat detta och nu hamnat i situationen att man riskerer att leverera bilar som avviker från orderbekräftelsen kan man ju undra...
av least
simonhalmstad skrev:Hur går det med reservdelar då kan man undra ifall blir någon bit går sönder & man behöver byta någon del?
Reservdelar ska lagerhållas upp till 10 år(?). I produktion nallar man inte på reservdelslagret.
Dock är det dyrare att köpa en reservdel jmftmed del som ingår i vanlig och aktuell produktion.
av Jojje62
Hawkx skrev:Situationen ter sig lite märklig. Såg i engelskt volvoforum att BLIS leveransproblem var väl kända hos engelska volvohandlare redan i slutet av mars och man informerade sina kunder.
Varför Volvo Sverige har mörkat detta och nu hamnat i situationen att man riskerer att leverera bilar som avviker från orderbekräftelsen kan man ju undra...
Kan väl vara så att säljarna i England utnyttjade de för att sälja lite mer :D
I mina papper står det BLIS så då förutsätter jag att jag får en bil med det också, (leverans v28).
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]