Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sceptic:
Vad skönt att bussningarna var ok. Lucky you!

Angående avtagbart drag, på min MY11 har jag fast drag.
Men på min gamla MY01, så hade jag avtagbart.
Och det tog jag av efter var gång jag hade använt det, så torkade jag av det med en tyg trasa. Och la det i sin tyg påse. Likaså 1-2 ggr/år smorde jag in låsmekanismen. Det kärvade aldrig.
Fick även frågan om jag nyligen hade monterat draget på besiktningen, svaret blev: Nej det har varit monterat i minst 5 år.

Så offrar man 1,5min på att ta av det efter varje användning och torka av det. Så får man aldrig problem.
Stefan_KG skrev:Sceptic:
Vad skönt att bussningarna var ok. Lucky you!

Angående avtagbart drag, på min MY11 har jag fast drag.
Men på min gamla MY01, så hade jag avtagbart.
Och det tog jag av efter var gång jag hade använt det, så torkade jag av det med en tyg trasa. Och la det i sin tyg påse. Likaså 1-2 ggr/år smorde jag in låsmekanismen. Det kärvade aldrig.
Fick även frågan om jag nyligen hade monterat draget på besiktningen, svaret blev: Nej det har varit monterat i minst 5 år.

Så offrar man 1,5min på att ta av det efter varje användning och torka av det. Så får man aldrig problem.
Tackar för tips. Får se till att jag åtminstone någon gång sätter dit draget.
Nu har jag fått bussningarna bytade.

Helt galet vilken skillnad det blev.
Nu gör bilen som jag vill, och inte som den själv vill.
Spårigheten är som bortblåst.

Hatten av för säljaren/bilfirman som stod upp för bilen han sålde.
Och åtgärdade problemet.
Vill bara tillfoga att servicekillen på Volvo påpekade att bussningarna var slitna på min V70 2,4d i höstas. Bilen är en 08 och hade då gått runt 5k mil. Kundmottagaren slog på datorn och kollade om det kunde bli ett garantijobb men bilen var för gammal enligt honom. Tydligen har åtskilliga bilar med detta fel fått bussningarna bytta på garantin. Se till att bevaka era rättigheter, kolla upp vid verkstadsbesök.

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]