Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svenl
Min XC70 Classic 2016 är byggd nu och på väg till handlaren. Den beställdes 17 mars så det var snabbt marscherat får man säga :-)
Bilagor
MinVolvo.png
MinVolvo.png (262.43 KiB) Visad 456 gånger
Användarvisningsbild
av JanneP77
svenl skrev:Min XC70 Classic 2016 är byggd nu och på väg till handlaren. Den beställdes 17 mars så det var snabbt marscherat får man säga :-)
Verkligen! Jag beställde 31 januari och får bilen imorgon! Blir troligen inte mycket sömn i natt...
Åkte förbi handlaren i helgen då jag fick besked att bilen kommit dit under fredagen och fick se min nya bil på håll innanför stängslet. Min pärla... :D
av Daniel73
Någon som kan sprida lite ljus (tex ni som fått era bilar senaste veckorna).

Kikar på "Min Volvo"
Min Volvo V70 D4 classic Sport har könummer 2585 med prel leverans v23 fast dom anger 4 veckor till leverans vilket ju är en vecka för lite.

Sedan har leveransstatus ändrats till "Din volvo börjar byggas".

Vad betyder nu allt detta?
Har min bil börjat byggas idag?
hur lång byggtid har en V70? 30-40 timmar?
Användarvisningsbild
av JanneP77
Daniel73 skrev:Någon som kan sprida lite ljus (tex ni som fått era bilar senaste veckorna).

Kikar på "Min Volvo"
Min Volvo V70 D4 classic Sport har könummer 2585 med prel leverans v23 fast dom anger 4 veckor till leverans vilket ju är en vecka för lite.

Sedan har leveransstatus ändrats till "Din volvo börjar byggas".

Vad betyder nu allt detta?
Har min bil börjat byggas idag?
hur lång byggtid har en V70? 30-40 timmar?
Hämtade min XC70 D5 Sport Edition i fredags och är supernöjd! När jag väntade på min synkade inte veckorna heller, diffade på en vecka precis som din. Fick bilen levererad en vecka tidigare än beräknat dessutom. Så stalltipset är; lita inte för mycket på Min Volvo, det är väldigt "mellan tummen och pekfingret"... Förmodligen har din Volvo börjat att byggas eller så ligger den väldigt nära i produktionsplaneringen nu. Timmar vet jag inte men den stod med den statusen under något dygn innan det stod att den var byggd och väntade på leverans.

Du bör få bilen inom kort! :)
av Daniel73
Hoppas det, men bara det inte går FÖR fort för jag ska ju hinna få hundburen levererad också...
Och finansieringen ska ju ordnas.
Har ju ställt in mig på månadsskiftet Maj/Juni och allt sånt ligger i fas med detta.

Trevliga problem dock...
av AndreasCS
Nu är grisen i volvosäcken vi beställt byggd och väntar på leverans från Torslanda. Grisen i vårt fall är en V70 T4 Classic Summun automat med teknikpaket, VOC, m.m. och av förklarliga skäl hade vi aldrig möjlighet att provköra motorn och/eller växellådan. Får hoppas allt kommer att passa precis så bra som vi tror... Svårt att säga nej när man får ett bra erbjudande... Nästa vecka ska den levereras enligt Min Volvo men då vi är utomlands så blir det uthämtning tidigast den 13:e maj.
av drefk2000
Jag tror ni kommer bli grymt nöjda med er bil.
För att vara sån liten motor och automat måste jag säga att jag är väldigt positivt överaskad hur bra min går.
Njut av din bil, jag njuter av min
av AndreasCS
drefk2000 skrev:Jag tror ni kommer bli grymt nöjda med er bil.
För att vara sån liten motor och automat måste jag säga att jag är väldigt positivt överaskad hur bra min går.
Njut av din bil, jag njuter av min
Hoppas! Vad är det för spec på din nyuthämtade V70 drefk2000?
av Daniel73
Inget har uppdaterats på "min volvo" idag.
1085 bilar i kön och 3 veckor kvar (v23).
"Din volvo börjar byggas" har det stått i 10 dagar nu ca.
Hur ser det ut för er andra?
Bilagor
image.jpg
image.jpg (134.51 KiB) Visad 383 gånger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 116

Hittade du lösningen? Har också vatten […]