Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pumpnasare
Hej
Jag plockade ut min den 17/10 och har nu rullat 850 mil med Blond E70G utan fläckar, har nästan alltid jens.
Användarvisningsbild
av hållundan
Ni som har taklucka, hur många gånger har ni öppnat den under säg, ett år? Jag hade en 93 tillbaka i dagarna med taklucka och den öppnade jag kanske 3 gånger på sommaren och 1 gång när jag fepplade med något annat.

Eller, har man valt lucka främst för ljusinsläpp? Personligen tycker jag inte att lucka är det minsta motiverat relativt kostnaden. Dessutom tycker jag att kupén känns trängre iom sänkt takhöjd, min ringa längd till trots. Men det är ju jag det.

Btw, min ligger nu på plats 6876 i kön. En evighet. Är lite nyfiken (kanske orolig?) på när exakt den kommer att byggas och om den kommer att påverkas av eventuellt (rätt troligt va?) stök iom launchen av nya XC90... Lite OT, men ändå.
Användarvisningsbild
av Robbi
Tycker luckan är kanon, det blir lite ljusare och lyxigare. Men, jag hade inte betalt 10 för bara den, fick den med något paket med annat jag ville ha.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
det kostar 14.000kr extra för XC70 med business edition pro paket & för dom får man

Parkeringshjälp fram
Taklucka
Sensus Navigation , Jag tycker det är värt det! :P
Användarvisningsbild
av EjS
hållundan skrev:Ni som har taklucka, hur många gånger har ni öppnat den under säg, ett år? Jag hade en 93 tillbaka i dagarna med taklucka och den öppnade jag kanske 3 gånger på sommaren och 1 gång när jag fepplade med något annat.

Eller, har man valt lucka främst för ljusinsläpp? Personligen tycker jag inte att lucka är det minsta motiverat relativt kostnaden. Dessutom tycker jag att kupén känns trängre iom sänkt takhöjd, min ringa längd till trots. Men det är ju jag det.

Btw, min ligger nu på plats 6876 i kön. En evighet. Är lite nyfiken (kanske orolig?) på när exakt den kommer att byggas och om den kommer att påverkas av eventuellt (rätt troligt va?) stök iom launchen av nya XC90... Lite OT, men ändå.
Varje dag under sommarhalvåret.
Användarvisningsbild
av hållundan
simonhalmstad skrev:det kostar 14.000kr extra för XC70 med business edition pro paket & för dom får man

Parkeringshjälp fram
Taklucka
Sensus Navigation , Jag tycker det är värt det! :P
Iofs, med de där grejerna är det ju en skön grej "på köpet".
Användarvisningsbild
av hållundan
EjS skrev: Varje dag under sommarhalvåret.
Ofan. :)
Användarvisningsbild
av hållundan
Robbi skrev:Tycker luckan är kanon, det blir lite ljusare och lyxigare. Men, jag hade inte betalt 10 för bara den, fick den med något paket med annat jag ville ha.
Ljusare förstår jag och viss lyxkänsla kanske infinner sig. Jag hade iofs såhär med några timmars tänkande (på annat) helst velat kunna välja mörkt innertak som man kan göra på 60-serien. Mörkt läder, mörkt tak. Det är gött det.
Användarvisningsbild
av GustavE
På tal om ljus inredning.
Min höll sig helt fläckfri i ganska exakt 1 år och 2500 mil. Vad måste man göra vid 1år?
Jo service.
För att allt skulle gå rätt till närvarade jag givetvis under hela servicen. Körde in bilen i verkstaden, satte i VIDAstickproppen, tryckte på bromsen vid ljustest, slog av och på tändningen mm. Mekanikern var trevlig och verkade inte tycka att det var jobbigt att jag var med under servicen. Dom andra mekanikerna kollade däremot lite snett fick jag känslan av. Vid ett tillfälle tog mekanikern hjälp av en kollega med något. Sen när kollegan skulle gå tillbaka till sin meckplats så satte han sig, innan jag ens hann reagera, i framsätet på min bil!
Självklart blev det ett antal svarta fläckar på det ljusa skinnet :-(O).

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]