- fre 14 nov 2014, 15:17
Minst lika allvarligt fel är ju felaktig oljenivå så ser man inte upp varvar motorn ihjäl sig med samma kostnad för motorbyte som följd.
Synd att man inte kan byta till nyare maskin när det händer för skall man lägga ut dessa summor så vill man ju ha nya maskinen också med dubbla stressfläktar så det känns lite bättre i själen.
Inte minst baserat på hutlösa priser på äldre snurror som går åt på skrot pga detta.
valln skrev:Tom 09 sitter det den "sämre" pumpen med sämre lagret, 10 och senare blev det bättre med ny pump, men inte felfritt. Felet är ju bensin som diesel tydligen så inte just D5/2.4D relaterat eller ens dom äldre motorerna.Sceptic skrev:Jag minns inte riktigt vilka årsmodeller som var problemet tyvärr.valln skrev:Min jätteseriösa Volvomek kände också till problemet och menade att det var några årsmodeller där det var vanligast.Vilka var årsmodellerna då?valln skrev: På 2.5FT är problemet mindre förekommande, i allafall vad gäller forumrapporter.
Är det D5 som har större problem? Har för mig att en Volvomek nämnde den i sammanhanget med remmar men jag är osäker. Hur ofta ska remmarna bytas? Man får nog åka in på rem och kompressorkoll innan varje resa låter det som
En ide är att sammanställa alla forumiter som har varit registrerade och aktiva innan deras kamremshaveri och således exkludera forumiter som registrerade sig på forumet i samband med haveriet.
Minst lika allvarligt fel är ju felaktig oljenivå så ser man inte upp varvar motorn ihjäl sig med samma kostnad för motorbyte som följd.
Synd att man inte kan byta till nyare maskin när det händer för skall man lägga ut dessa summor så vill man ju ha nya maskinen också med dubbla stressfläktar så det känns lite bättre i själen.
Inte minst baserat på hutlösa priser på äldre snurror som går åt på skrot pga detta.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..